'לקיים נפש אחת'

גדולי הדור: "מי שביכולתו - שיתרום פלזמה ויציל חולי קורונה"

חברי מועצת גדולי התורה מצטרפים ליוזמתו של היועץ הרפואי הבכיר הרב אלימלך פירר, יו"ר 'עזרה למרפא', ומבקשים ממי שהחלים מהנגיף לנצל את הנס שקרה לו ולהציל אחרים (בארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
מרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"ש כהן. שניים מהרבנים החתומים (צילום: יעקב כהן ואהרון קרון, פלאש 90)

גדולי הדור במכתב מיוחד מבקשים מהציבור החרדי להיענות לפנייתו של היועץ הרפואי הבכיר הרב אלימלך פירר, יו"ר 'עזרה למרפא', ולתרום פלזמות דם עבור חולי הקורונה.

כפי שפורסם, מחקרים ראשונים בעולם מראים על שיפור בתוצאות של חולי קורונה קשים, כתגובה לקבלת פלזמה מחולים שהחלימו; פלזמה, הוא נוזל הזורם בכלי הדם ומהווה כ-55% מנפח הדם.

הרציונל מאחורי השיטה הרפואית, הוא שימוש בנוגדנים שנוצרו בגוף החולה שהחלים, לצורך קרב על חייהם של חולי קורונה הנמצאים במצב קשה.

במכתב מיוחד שמתפרסם היום (שלישי) נכתב כך: "להציל נפשות מישראל: בראותנו את דבריו של איש החסד שברפואה, שליח נאמן של רופא חולי עמו ישראל, אשר אתמחי גברא דמריה סייעיה - הרב אלימלך פירר שיחי', המבקש מאלו שנרפאו בחסדי ה' מהקורונה לתרום פלאסמה כדי להציל בעזרת ה' חולים אחרים".

"והננו מחזקים את ידו וקוראים לכל מי שביכולתו לעשות כן, כדי לזכות בזכות הגדולה של המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא", נכתב עוד.

על הקריאה חתומים מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, הגאון רבי דב לנדו, הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, הגאון רבי שמעון בעדני, הגאון רבי יצחק זילברשטיין וכל חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל.

כזכור, ב'קול קורא' שפרסם פירר לפני מספר ימים, הוא כתב כך: "באתי בשורות אלו לבקש בכל לשון של בקשה מאחינו, להיות שותפים בס"ד בפרויקט מציל חיים, למענם של החולים מווירוס הקורונה".

בהמשך דבריו הוא הסביר את מהות הבקשה: "כפי הידוע, כל אלו שאובחנו כמאומתים וככאלו שהווירוס קונן בגופם, ובחסדי ה' נרפאו, מפתחים באופן טבעי נוגדנים הנמצאים בפלזמה בדם ברמה גבוהה, ושימוש מושכל בנוגדנים אלו יכול בסבירות גבוהה לרפא חולים אחרים מהווירוס".

מהלך התרומה קל יחסית, כפי שמתאר הרב פירר: "הסיוע של כל אחד ואחת יכול לבוא לידי ביטוי בהליך קל יחסית: תרומת דם באמצעות מכשיר ייעודי לכך – המפריד את תאי הפלזמה ממנת הדם, ובמקביל משיב את הדם, באמצעות אותו מכשיר לתורם. זהו הליך קל יחסית והסיכון הינו מזערי".

"הפלזמה, אשר מכילה נוגדנים לווירוס מוחדרת לגופו של החולה, ועשויה לסייע לחולים במחלה פעילה, להקל על מהלך המחלה ובס"ד למנוע אסונות. כל אדם שנבדק ואובחן כנושא ווירוס הקורונה (19-Covid ), ונרפא בחסדי שמים לאחר שעל פי הכללים קיבל פעמיים תוצאה שלילית בבדיקה חוזרת לנגיף, מתאים לתרומה ויכול להיות שותף בהצלת חיי אדם".

לסיום כתב היועץ הרפואי: "כל העונה על הקריטריונים שצוינו לעיל (מי שאובחן כחולה בנגיף ולאחר מכן קיבל פעמיים תשובה שלילית לנגיף. א.א.) ומבקש להיות שותף בהצלת חיים, מוזמן לפנות בהקדם לנציג האגודה ר' משה רוזנפלד במס' 052-7189088, ונתאם עבורו את ההליך באופן יעיל ונוח".

"אחי ורעי היקרים, בשעה זו, בו העולם כולו מחפש ארוכה ומרפא לווירוס האלים, היענותכם חשובה להצלת חיים, וכבר אמרו חז"ל: 'כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא'", סיים הרב פירר את מכתבו לציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר