לא יחזרו לשגרה

הישיבות החסידיות: "בחורים אינם קפסולות"

בישיבות החסידיות לא ממהרים לאמץ את 'מתווה הקפסולות', שנחשף ב'כיכר השבת', וכרגע לא מתכוונים לחזור לשגרת הלימודים • כך ינהגו בישיבות גור, ויז'ניץ, צאנז ואחרים (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
בחורים חסידים. אילוסטרציה (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

לאחר הדיון בממשלה אודות 'מתווה הקפסולות' שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת' נראה כי בישיבות החסידיות לא מתכוונים לחזור לשגרת הלימודים, על פי המתווה המדובר.

ישיבות גור

כפי שכבר דווח ב'כיכר השבת', בחסידות הגדולה בישראל הוחלט בשלב זה שלא לפתוח כלל את הישיבות ומוסדות הלימוד, כאשר בנוסף קראו בחסידות שלא ללחוץ בעניין זה על מקבלי ההחלטות, מהסיבה שהנגיף עדיין לא חלף מהאזור, ועל כן סבורים שם כי המקום הטוב ביותר עבור הבחורים הוא בבית.

בחסידות אף הקימו מערך שיעורים מיוחד שפועל דרך הטלפון, דרכו כל בחור לומד כרגיל ומנהל את סדר יומו, כולל שמירת הקשר עם מגיד השיעור והמשגיח.

ישיבת ויז'ניץ

בויז'ניץ היו שפעלו למציאת קמפוס מתאים לטובת אירוח הישיבה, בנסיון אולי לפעול לפי 'מתווה הקפסולות', אך לאחר בדיקות מעמיקות שנעשו, הוחלט בנתיים שלא לחזור לשגרת לימודים רגילה, ואמש שוב התבקשו ההורים שעדיין לא רכשו מכשירי טלפון ניידים עבור הבחורים, לעשות זאת על מנת שיוכלו ללמוד מהבית.

גורם בחסידות אומר ל'כיכר השבת' כי המתווה המדובר אינו מתאים כלל עבור הבחורים בעיקר משום שבבנייני המוסדות אין אפשרות מבחינה טכנית לפעול לפי המתווה. "יש בכל ישיבה מטבח וחדר אוכל אחד, ואין שום אפשרות סבירה לחלק את אלפי הבחורים לקבוצות".

ישיבת צאנז

בחסידות צאנז הוחלט בשלב זה שלא לפתוח את הישיבות. גורם בחסידות מציין כי הסיבה היא עקרונית, והדבר היחיד שנלקח בחשבון הוא בריאותם של הבחורים ואנשי הצוות, אף על פי שיתכן כי מבחינה טכנית ישנה אולי אפשרות לפעול לפי 'מתווה הקפסולות' המדובר.

ישיבת באיאן

בחסידות באיאן בחנו גם כן את המתווה המדובר, אך עדיין לא הוחלט כיצד לפעול והאם לחזור ללימודים.

גורם בבאיאן מציין כי הישיבה של החסידות במודיעין עילית בנויה כקמפוס של ממש, ולכן ישנה אפשרות לפעול על פי המתווה, אך כל הנתונים עדיין נבדקים וההחלטה הסופית תפורסם לאחר מכן.

ישיבת ויז'ניץ (מרכז)

גם בחסידות ויז'ניץ הוחלט כרגע שלא לחזור לשגרת לימודים, גם לא לפי המתווה המדובר. גורם בחסידות ציין כי האדמו"ר הורה להקפיד לפעול על פי ההנחיות של משרד הבריאות, וכי הרבי מודאג מאד מהאפשרות של פתיחת הישיבה בשלב זה.

ישיבת סלונים

בסלונים החליטו בשלב זה להשאיר את הישיבה סגורה, זאת בעיקר משום שאין אפשרות טכנית לפעול על פי המתווה.

יצויין כי ישנם ישיבות כלל חסידיות שעדיין בודקים את הנושא ואת האפשרויות השונות, אך למרות זאת בשיחה עם 'כיכר השבת' מציין אחד המשגיחים, כי הסיכויים להצליח לפעול לפי המתווה קלושים מאד. לדבריו "בחורים הם אינם קפסולות, וכל מי שלמד איי פעם בישיבה יודע שמדובר במשימה שהיא כמעט בלתי אפשרית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר