מהו כיס אוויר?

טסתם והרגשתם -"שמע ישראל, אנחנו עוד שניה מתרסקים"?

אם טסתם טיסה ארוכה, לבטח חשבתם פעם את החוויה המפוקפקת שנקראת "כיס אוויר, כשלפתע המטוס החל להתנדנד בצורה מדאיגה. ממה נוצר כיס האוויר? (תיירות)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
פחד בטיסה | אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אם תעקבו פעם אחרי מטוס שעומד להמריא, תבחינו בכך שהנוסעים נחלקים ל-2: יש את הנוסעים שעוצמים את העיניים, בולעים גלולת הרגע ומנסים להתנתק מהסיטואציה, ויש את הנוסעים שנצמדים לחלון ועוקבים בהתרגשות בלתי מוסתרת אחרי הרגע המשחרר הזה של איבוד האחיזה בקרקע.

אולם יש רגע אחד שגורם גם לאמיצים שבחבורה להתגעגע לתחושה היציבה והבטוחה של הקרקע, לעצום את העיניים ופשוט לפחד. לרגע הזה קוראים 'כיס אוויר', ואם לא חוויתם אותו נמליץ לכם לוותר על החוויה המפוקפקת: המטוס מתנדנד, מקפץ, לפתע פונה בחדות או רועד למשך זמן לא מבוטל. ממה נגרם כיס אוויר וכיצד מומלץ לעבור אותו בצורה הרגועה ביותר?

כפי שאתם מנחשים אין בשמים 'כיסים', ואתם בסך הכל נכנסתם לתוך מערבולת של אוויר שנע בעקבות כמה סיבות שגורמות לו לתנועה או לשינוי בלחץ האוויר שסביב המטוס. שינויים אלו גורמים למטוס לנועה ימינה ושמאלה, ובמקרים אחרים מעלה ומטה, תוך שהם מטלטלים את המטוס שנע בכח של התנגדות לאוויר שלפניו.

במקרים אחרים, המטוס ייכנס לתוך זרם סילוני שקיים באוויר. אם המטוס והאוויר נעים באותו הכיוון הזרם עשוי לקצר את משך הטיסה ואף לחסוך בדלק, אולם אם הכיוון הוא הפוך המטוס עלול לחוות רעידות אותן אנחנו מכנים כיס אוויר.

זה אומנם מפחיד, אולם אל דאגה - המטוסים מורגלים בכיסי אוויר, והטייסים מוכשרים להתמודד עם כיסי האוויר אותם הם פוגשים באוויר, וכל עוד ואתם לא שומעים את הטייס פורץ בצרחות אימה אתם יכולים להיות רגועים, וגם אם הנוסע שלצדכם נפגש בתופעה לראשונה בחייו והוא צורח "שמע ישראל", ו גם אם הוא בטוח שאתם הולכים להתרסק - אתם לגמרי יכולים להיות רגועים - התופעה הזו שכיחה ביותר ואין סיבה שהיא תפגע דווקא בכם במשמרת שלכם.

אולם בכדי להירגע אתם יכולים לעשות כמה תרגילים פשוטים, כמו לשים לב לנשימות שלכם, או לבצע פעולות שהמח שלכם לא רגיל לבצע ושכנראה ישכיחו ממכם את הפחד ויעסיקו אתכם בדברים אחרים. כך לדוגמה תוכלו לקחת עט ולנסות לכתוב עם היד שבה אתם לא משתמשים את השם שלכם ישר והפוך. התרגיל עשוי לסייע לכם לשכוח מהפחד ו'להעסיק' את אותם חלקים במוח שעשויים לשדר פחד.

כמו כן, שמועות עקשניות טוענות כי בקדמת המטוס מרגישים את טלטלות האוויר יותר מאשר במקומות הקדמיים, אז אם אתם מקבוצת הנוסעים שחווה פחד טיסה - נסו לתפוס את המקומות שבקדמת המטוס. והכי חשוב - אל תשכחו לומר תפילת הדרך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר