'דואגים רק לעצמם'

כעס ב'ימינה': "קיוינו שהחרדים לא ייכנסו בלעדינו"

"אנחנו מאוכזבים מליצמן, גפני ודרעי, שלא אמרו שלא ייכנסו לקואליציה בלעדינו", אומרים היום בזעם רב בסיעה ה'סרוגה'. "בשונה מהם - אנחנו דואגים לכל עם ישראל" (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליצמן עם שקד, בימים אחרים (צילום: יואל לוי)

במפלגת ימינה זועמים על יהדות התורה וש"ס משום ש"לא נשכבו בשבילם על הגדר", כהגדרתם, במשא ומתן הקואליציוני שקיימו הליכוד, כדי להכריח גם את כניסת הסיעה הדתית-לאומית.

על פי הדיווח של כתבת 'סרוגים' עטרה גרמן, ב'ימינה' ציפו לאולטימטום חרדי מול נתניהו, בו ייאמר לו משהו בסגנון "אנחנו לא נכנסים לממשלה, אם אתה לא מכניס את כולם ביחד".

"זו אכזבה מדרעי, גפני וליצמן שהיו שותפים בבלוק הימין, אבל לא היה להם מספיק חשוב להגיד שלא יכנסו בלעדינו", הסביר הגורם שצוטט בידיעה.

מנגד, חברי הכנסת מש"ס ומיהדות התורה טוענים כי הם פועלים ללא לאות אצל נתניהו, לכניסת ימינה לממשלה. דרעי אף הודיע כי יוותר על תפקיד שר מתוך השלושה שדרש למפלגתו, בשביל חבירת 'ימינה' לקואליציה.

גם מלשכת ח"כ גפני נמסר: "יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני משוחח עם ראשי מפלגות 'הליכוד' ו'ימינה' בניסיון לפתור את המשבר בין השתיים. אסור שסיעת ימינה לא תהיה בקואליציה".

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה אמר ל'כיכר השבת' כי מפלגתו תהיה מוכנה שימינה תקבל הרבה יותר מגודלה בפועל, העיקר שהיא תיכנס לקואליציה.

לדברים מגיב בכיר ב'ימינה' שאומר כך בשיחה ל'כיכר השבת': "החרדים מסתפקים בהודעות לתקשורת, אך איתנו אף אחד מהם לא שוחח ביממה האחרונה. נכונת אמיתית מצידם לפעול עבורנו, הייתה אמורה לעבור דרכנו".

בראיון ל'סרוגים' מתח אתמול אופיר סופר, ח"כ ב'ימינה', ביקורת חריפה על התנהלות ח"כי ש"ס ויהדות התורה. לדבריו, "היו לי שיחות עם חברים ממפלגות אחרות, והבעתי את מורת רוחי: 'אתם מפרקים את השותפות הזאת, אתם יודעים שהיא חשובה לכולנו ואתם תצטרכו את זה מחר להחלטות בדת ומדינה וחינוך, והנה נתפרק ונהיה פחות חזקים'. לפירוק הגוש יש מחיר".

"משרד השיכון בונה רק לחרדים ולכן ליצמן צריך להיות, ועדת הכספים מעבירה כספים רק לחרדים, משרד הפנים משרת רק את החרדים… פוליטיקה זה כוח, ואנחנו רוצים כוח כדי לשרת את עם ישראל וגם את הציבור הדתי הלאומי", תקף הח"כ הסרוג את התנהלות החרדים שלטענתו דואגים רק לעצמם.

יו"ר ימינה בנט, במסיבת העיתונאים (צילום: משרד הביטחון)

כזכור, במסיבת עיתונאים שקיים השבוע יו"ר המפלגה, שר הביטחון היוצא נפתלי בנט, הוא התייחס לענין ואיים במרומז: "צריך לדעת שיש לזה משמעויות. זו שגיאה, אבל זו זכותם - וכל אחד יכלכל את מעשיו. אנחנו יודעים מה לעשות".

"ב-2013 היינו במצב דומה, גם אז נתניהו דחק אותנו החוצה, פנינו לחרדים והצענו להיכנס לברית. מהשיקולים הלגיטימיים שלהם הם בחרו אז שלא, וכך נולדה ממשלת נתניהו-לפיד", הציג בנט את גרסתו לימים הרעים ביחסים שבין החרדים לדתיים-לאומיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר