האזינו לפרוש

"הסתייגות גפני מה'ריבונות', זו מורשת הרב שך"

בעוד בימין הדתי תוקפים את העובדה כי גפני התנה תמיכה בהחלת ריבונות ביו"ש בכך שארה"ב תסכים לזה, עמיתו סגן השר פרוש הציע הסבר אידיאולוגי והרחיק עד מרן הגרא"מ שך זצ"ל. האזינו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הראיונות הסוערים. מתוך 'מנדי-ביתאן' (גפני עם מרן הגרא"מ שך זצוק"ל. מתוך ארכיון 'דגל התורה')

לאחר שאתמול התפרסמה דרישתו של ח"כ משה גפני לסייג בהסכם הקואליציוני עם הליכוד את יוזמת הסיפוח ביהודה ושומרון, בכך שתותנה בהסכמה אמריקנית, מגיע הנימוק האידיאולוגי - ולצדו מתקפה.

וכך הסביר את המהלך עמיתו של גפני ליהדות התורה, סגן שר החינוך מאיר פרוש, בראיון לתכנית 'מנדי ביתאן': "הדרישה של גפני להסתייג מהסיפוח רק בהסכמה אמריקנית, הוא לפי מורשת הרב שך שצריך הסכמה מהאומות. זה מה שהשתנה במציאות, וגפני רצה שכך יבוא לידי ביטוי בהסכם הקואליציוני".

"אני עצמו לא מסכים עם הדברים", הדגיש פרוש שמי שנחשב לסמן הימני במפלגה החרדית, "אפילו גזברות משותפת עם דגל התורה אין לנו, כי זה בלוק טכני בלבד".

הח"כ האגודאי הוסיף: "אני חושב אחרת מדגל התורה בעניין הזה, אולי כי למדתי יותר... אבל צריכים להבין: אם אנחנו הולכים עם האמריקנים בעניין הסיפוח, אנחנו מרוויחים יותר, אבל אף יהודי לא רשאי לוותר על שטחי ארץ ישראל".

את הדברים הללו הוא השמיע בהמשך לביקורת של ח"כ אופיר סופר מ'ימינה' האופוזיציונית, למראייניו מנדי גרוזמן ואלי ביתאן ברדיו 'כאן מורשת', כי "מיד אחר הבחירות, חזרה יהדות התורה למסרי השמאל".

"הם סיפרו לנו סיפורים שישמרו על ארץ ישראל, עשו קמפיינים שלמים, אבל עכשיו ראינו שגפני מהצד השמאלי הסתייג מתמיכה בעניין הריבונות על בקעת הירדן", תקף הח"כ הסרוג.

האזינו לחילופי הדברים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר