"למה 'אגודה' שותקים?"

סוער באשדוד • אבי אמסלם זועם: לא ניתן לרוסים להשתלט

ההסתה וההשתלחות בחרדים באשדוד, על ידי נציג המגזר הרוסי אלי נכט - שנחשפה ב'כיכר השבת', מעוררת סערה. מ"מ ראש העיר, אבי אמסלם: "לא ניתן לאף נציג להשתלט או להשתלח" (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בסיון תש"פ | 17.06.20
אבי אמסלם ונכט (צילום: באדיובת המצלם)

חשיפת 'כיכר השבת': ההסתה וההשתלחות במגזר החרדי בעיר אשדוד על ידי נציג המגזר הרוסי אלי נכט שנחשפה מוקדם יותר ב'כיכר השבת', מעוררת סערה. מ"מ ראש העיר מטעם ש"ס, אבי אמסלם, הביע את זעמו על ההסתה, ותמה: "מדוע קולם של נציגי אגודת ישראל לא נשמע?".

כפי שדווח הבוקר (רביעי) ב'כיכר השבת', חבר הקואליציה אלי נכט הזהיר מפני 'פוגרום', במידה ותאושר ההקצאה לחסידות ויז'ניץ-מרכז ברובע ח' בעיר אשדוד.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר אמסלם: "לא ניתן לאף נציג להשתלט או להשתלח על האוכלוסיות השונות בעיר".

"אני מופתע", אומר אמסלם, "מההתנהלות של נציגי אגודת ישראל בכל הנעשה בעיר ובפרט האמירות קשות שמשמיעים חברי מועצה שונים, בעיקר מהרשימות של הנציגות הרוסית, שכל מטרתם להשריש שנאה ולהשתלט על העיר על צביונה ועל המרקם העדין הקיים בקרב האוכלוסיות השונות".

"לא יעלה על הדעת שישמיעו אמירות קשות על הקצאת קרקע לחסידות ויז'ניץ ואין פוצה פה ולו אפילו למראית עין", מבהיר מ"מ ראש העיר.

האיומים של אלי נכט (באדיבות המצלם)

אמסלם המשיך וגינה את האמירה המסיתה: "אני חושב שאמירות הגורמות להתססה, קרע ומחלוקת אינן ראויות להישמע ובפרט ממי שאמור לכהן כסגן ראש עיר בעוד כשנה. אם היום מרשה לעצמו אלי נכט לדבר כפי שהוא מתבטא, מה יהיה ביום שהוא יכהן כסגן ראש העיר?!".

אמסלם הבטיח בשיחה עם 'כיכר': "לא ניתן לרוסים להשתלט על העיר ולא על הצביון של העיר. אנחנו חייבים להיות דרוכים ואחראים לכל הנעשה בעיר ולא יעלה על הדעת שישמעו אמירות כאלו מהנציגות הרוסית ואין פוצה פה מטעם היהדות החרדית".

"היה ראוי שנציגי אגודת ישראל יגלו אחריות ויוקיעו אמירות מסוג זה", סיים אמסלם את דבריו החריפים.

מוקדם יותר הבוקר דווח ב'כיכר השבת' כי הקצאה שהובטחה לחסידות ויז'ניץ-מרכז, ברובע ח' בעיר אשדוד, מעוררת סערה ונראה כי היא מציתה מחדש את מלחמת הדת בעיר, בין החרדים לחילונים.

לידי 'כיכר השבת' הגיע תיעוד, בו נראה חבר המועצה מהקואליציה, מסית נגד חסידי ויז'ניץ ואף קורא לחולל פוגרום. הרקע לסערה האחרונה, היא הבטחה שניתנה על ידי ראש העיר יחיאל לסרי לחסידי ויז'ניץ-מרכז לקבל הקצאה במהלך הקדנציה ברחוב הנרקיס ברובע ח' בעיר אשדוד, באזור שרובו אזור חילוני.

במהלך הפגנה שנערכה השבוע, של חברי מועצה מהקואליציה בעד הציבור החילוני ונגד הענקת ההקצאה לחסידות, יצא חבר המועצה אלי נכט, נציג המגזר הרוסי, ומי שעתיד להתמנות לתפקיד סגן ראש העיר בעוד כשנה, בהסתה חמורה נגד המגזר החרדי.

נכט קרא לפעיליו מהמגזר הרוסי ואמר: "התפקיד שלכם חברים: היא להרים קול וזעקה, ולגרום לכל אחד להבין שבעיר הזאת זה לא יתכן בשום פנים ואופן". נכט החריף את הטון ואיים: "ואם חלילה זה כן יקרה - זה יהיה פשוט פוגרום. זה התפקיד שלכם".

בתגובה לידיעה זו, פרסם אלי נכט את הדברים הבאים: "עוד פייק ניוז שהתפרסם בכלי הרשתות השונות, והפעם כאילו אני קורא לחולל פוגרום לחסידי הציבור החרדי. מדובר בהזייה שגובלת בהוצאת דיבה. דיברתי אל תושבי הרובע שממש מולם מתכוונים לבנות ישיבה ומקווה, ואמרתי שהם צריכים לייצר אווירת מחאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר