הדיון המלא

נחשפו הקלטות: ביבי היה בעד איכון השב"כ

ב'חדשות 12', חושפים הערב, הקלטה שהודלפה מדיוני קבינט הקורונה, בנושא - איכונים של השב"כ לאיתור חולי הקורונה, ראש השב"כ התנגד לאיכון, אך נתניהו הביע דעה בעד (בארץ)

נתניהו וארגמן (צילום: Shin Bet Spokesperson)

ב'חדשות 12', חושפים הערב (ראשון), הקלטה שהודלפה מדיוני קבינט הקורונה, בנושא איכונים של השב"כ לאיתור חולי הקורונה, ראש השב"כ התנגד ונתניהו היה בעד.

בדיון שהתקיים אמר נדב ארגמן, ראש השב"כ: "מה שאני מבקש ששירות הביטחון הכללי, לא ייכנס כרגע לחקיקה ראשית. מה שצריך ברמת ההכשרה למקצוע ששב"כ יהיה מוכן לתת פתרון במידה ותהיה התפרצות ואין מענה, ולעבוד חזק אבל חזק למען הפרוייקטור שיודע לנהל את זה, בשביל שיהיה פתרון אזרחי למדינת ישראל לשנים הקרובות".

ארגמן הבהיר עוד, כי "במצב שיש תחלואה רחבה מאוד ולא יהיה פתרון אחר יהיה נכון להעביר אל השירות (שב"כ). אני מבקש מאוד מאוד מאוד לא להיכנס לחקיקה ראשית של שב"כ בשלב הזה".

עוד הוא טען, "כי זה לא פתרון שהשב"כ צריך לעשות אותו, אלא שתת אלוף ינהל את העניין הזה וזה בדיוק הפתרון, וזה אומר שצריך להיות מספיק שיודעים לעשות את זה - יודעים לבוא בדברים עם אותם חולים ולסגור מעגל מקצה לקצה תוך פרק זמן קצר".

"כשמדובר ב-200, 300, 400 חולים ניתן לעשות את זה, כשמדובר באלפים אי אפשר לעשות את זה כנראה בשיטה הזאת וצריך ללכת לטכנולוגי".

לעומת זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו חלק על דבריו, ובהקלטה הוא נשמע אומר: "הספינות באות אלינו אחת אחרי השנייה ואנחנו מסרבים להאמין (דופק על השולחן). ואומרים לא יקרה כלום. האחריות שלנו היא לעצור את המגפה הזאת. המגיפה הזאת חוזרת! חוזרת! עכשיו השאלה היא כמה אנחנו מוכנים לעשות בגלל הדבר הזה שמהר מאוד יגיע אלינו".

"אין דבר כזה שיש נדבקים שהדבר הזה לא משפיע (על הכלכלה) לא קיים. אגדה אורבנית. יש פה בשולחן אנשים רציניים מאוד, אנשי מקצוע חושבים את זה. מטעים את הציבור".

"אם אנחנו נאפשר להכפלה הזאת לקרות תעשו את החשבון. זה לא ייקח הרבה זמן, תוך 30 יום, 40 יום, 60 יום 80 יום, לא משנה - ברגע שזה מתחיל לרוץ, זה רץ".

בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין, קיים הערב, הערכת מצב עם בכירי משרדו, נוכח העליה בתחלואה וטען: "חוק האיכון חשוב מאוד".

אדלשטיין הערב, עם בכירי משרדו

"עדיף שהמידע יהיה בידי השב"כ מאשר בחברה פרטית שהשד יודע מה האינטרסים שלה".

"אנחנו בימים קריטיים וקטיעה מהירה של שרשרת ההדבקה, בין היתר באמצעות חוק האיכון, חשובה מאוד כדי לשטח את העקומה תוך השארת המשק פתוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר