'ההסתה נשאה פירות'

אירוע חמור: קיצונים שלפו סכין ואיימו איתה על ראש ישיבה

שני צעירים מ'הפלג' המתינו אמש מתחת לביתו של הגאון רבי אליהו מאיר פייבלזון, מ'בעלי המחשבה' הבולטים בעולם התורה הליטאי, שלפו סכין מול הרב ורעייתו ואיימו עליו שיפסיק למסור שיעורים (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הגרא"מ פייבלזון (באדיבות המצלם, shutterstock)

פרסום ראשון: מקרה חמור אירע הלילה (שני) בירושלים - שני צעירים מקיצוני 'הפלג' איימו על הגאון רבי אליהו מאיר פייבלזון בסכין, כחלק ממאבק שהם מנהלים בחודשים האחרונים נגד הקו המחשבתי-מוסרי שבשיחותיו, אותו הם מגדירים כ"חדשני".

מהפרטים שהגיעו ל'כיכר השבת' עולה, כי הגרא"מ פייבלזון, ראש ישיבת 'פתחי עולם' המוכר ברחבי עולם התורה הליטאי כדמות משפיעה על תלמידים רבים, הגיע עם רעייתו לביתם שבשכונת רמת שלמה, ונתקל בשני הצעירים.

אלו מצידם, כשהבחינו בהגעתו של הרב, שלפו מחיקם בפתאומיות סכין, ונופפו בה מול הגרא"מ ואשתו המבוהלים, תוך שהם מזהירים: "תפסיק למסור שיעורים או שיקרה משהו לא טוב...".

מיד לאחר מכן הם נעלמו מהמקום, בהותירם את ראש הישיבה ורעייתו המומים, רועדים ומפוחדים.

גרפיטי בוטה מתחת לבית ראש הישיבה (באדיבות המצלם)

יצוין, כי עיון במצלמות האבטחה גילה, כי הצעירים הללו המתינו במשך שעות עם הסכין ברשותם, בסמוך לביתו של הגרא"מ, ואף הסתובבו בבית הכנסת 'חזון איש' הסמוך, כשהם משתמשים בסלולרי של כמה מתפללים כדי להטריד אותו בשיחות סתמיות.

כאמור, מזה מספר חודשים שגורמים ב'הפלג' מנהלים מאבק עיקש נגד הרב המוכר כ'בעל מחשבה' משמעותי וייחודי, כשלטענתם השקרית הוא "משנה מההשקפה הטהורה". מאמר ברוח זו אף פורסם בביטאון 'הפלס'.

מאבק זה התנהל בקווי טלפון סהרוריים במשך תקופה ארוכה. לאחרונה הענין הגיע עד כדי הטרדות רבות באישון ליל וריסוס גרפיטי פוגעני על קיר תמך בבנין בו הגרא"מ מתגורר, ואמש כאמור כבר הופיע סכין מאיימת במערכה.

יצוין, כי בדבריהם הזכירו הצעירים המאיימים את שמו של הרב חיים יצחק קפלן, משגיח בישיבת חברון, כמי שתומך במאבקם האידיאולוגי הנוקשה נגד הרב פייבלזון.

תלמידים מקשיבים לשיעורי הרב פייבלזון (ארכיון)

עוד נודע, כי בשעות האחרונות הוגשה על ידי הגרא"מ תלונה מסודרת באחת מתחנות המשטרה בירושלים, ונגבתה ממנו עדות, בעקבות האירוע החמור שעבר בלילה, זאת בניסיון לאתר ולעצור את הצעירים שעשו זאת.

כמו כן, בקרב תלמידיו של ראש הישיבה ניכרת תכונה לקראת קיום עצרת מחאה על המעשים הקשים שננקטים נגדו על ידי הקיצונים.

"אין ספק שההסתה נגדו נשאה פירות", אומרים תלמידיו בשיחה עם 'כיכר השבת'. "אם מסע התעמולה השקרי נגדו - תוך הוצאת דברים מהקשרם והצגתם כ'כפירה' - לא ייפסק, אנחנו צפויים למראות קשים, עד כדי שפיכות דמים כפשוטו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר