המתקפה על היועמ"ש

כחול לבן מגיבה לנתניהו: "מנדלבליט לא רודף"

אחרי המתקפה חסרת התקדים של "מקורבי נתניהו" נגד היועמ"ש מנדלבליט, משום שהחליט לאסור עליו לזכות במימון הגנתו מאיש עסקים מקורב, הוא זוכה לגיבוי מ'כחול לבן' (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
גנץ ונתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

בכירי מפלגת כחול לבן, היו"ר שר הביטחון גנץ ושר המשפטים ניסנקורן, דחו בצהרים (שלישי) על הסף את הטענות שפרסם ראש הממשלה נתניהו, על כך שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט רודף אותו ומתנהל באופן מושחת, זאת לאחר שאסר עליו לקבל מימון פרטי להגנתו המשפטית.

"הוא לא רודף אחד, והוא ימשיך להתנהל באופן מקצועי", הגיבו השניים לטענות הקשות, כל אחד בסגנונו.

כזכור, מוקדם יותר היום הודיע היועמ"ש מנדלבליט כי הוא מתנגד למימון של איש עסקים את ההגנה המשפטית של ראש הממשלה. בחוות הדעת שהגיש לוועדת ההיתרים, הוא תלה את התנגדותו לבקשת נתניהו לקבל תרומות בסך כ-10 מיליון שקלים עבור מימון הוצאותיו המשפטיות, מהמיליונר ספנסר פרטרידג'‎, באיסור קבלת המתנות שחל על עובד ציבור.

גם העובדה שהקשר בין השניים, נתניהו ופרטרידג'‎, מהווה "קשר בין בעל הון לפוליטיקאי", מהווה לפי היועץ המשפטי לממשלה מחסום בלתי עביר בפני המימון שנדרש.

מנדלבליט, בהגשת כתב האישום נגד נתניהו (צילום: חיים גולדברג / פייסבוק)

אחרי פרסום עמדתו זו של מנדלבליט, עלתה בחשבון הטלגרם הרשמי של ראש הממשלה, מפי 'מקורביו', מתקפה חסרת תקדים נגדו. "ככל שנחשפים מעשיו הפסולים של היועמ"ש, בקלטות שהוא מסתיר מהציבור, כך הוא מעצים את הרדיפה השערורייתית שלו נגד ראש הממשלה נתניהו והימין", נכתב.

"ניגוד העניינים של היועץ המשפטי לממשלה, זועק לשמיים", תקפו מקורבי נתניהו: "ביד אחת הוא מגיש כתב אישום מופרך נגד ראש הממשלה, וביד שנייה הוא עושה הכל כדי לחבל ביכולתו של ראש הממשלה להתגונן מפניו".

לדבריהם, "מנדלבליט מעמיד את ראש הממשלה לדין בהאשמות מופרכות ותפורות, שעלו כ-250 מיליון שקלים למשלם המיסים, תוך שימוש באמצעים פליליים כגון סחיטה באיומים של עדים. ומנגד, הוא מנסה למנוע בכל דרך מראש הממשלה את זכות היסוד להגן על עצמו, בסיוע פרטי שלא עולה למשלם המיסים פרוטה".

"שוב מתגלה שיש חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל האחרים. כך נראית חקירה פוליטית שמסתיימת בכתב אישום פוליטי. שערוריה", מסתיימת המתקפה הקשה של מקורבי ראש הממשלה על היועץ המשפטי לממשלה.

בתגובה לכך, כתב יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, כי "נמשכת ההסתה הפרועה של ראש הממשלה נגד היועמ"ש ושלטון החוק. זה ייגמר בדם, וביבי לא יוכל להגיד אחר כך 'לא ידעתי'; הוא מוביל את ההסתה, ורמז גם למפלגת כחול לבן השותפה בקואליציה: "מי ששותק ונותן לו לגיטימציה - האחריות גם עליו".

לאחר מכן, כאמור, כתב ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, יו"ר 'כחול לבן': "אני נותן גיבוי מלא להחלטת היועמ"ש ולכל מערכת אכיפת החוק בישראל. הם ימשיכו למלא את תפקידם ללא מורא, במקצועיות ובנחישות. הקמנו את הממשלה לאור משבר הקורונה ובזה יש לעסוק".

שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב ל"מקורבי נתניהו" במילים הבאות: "מנדלבליט לא רודף אף אחד, אלא הוא מבצע את תפקידו. החלשת הדמוקרטיה תפגע בזכויות של כל אזרח בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר