אכיפה בררנית

שוטרים עכבו אברך ו... איימו על הצלם • צפו

ברחוב בית הדפוס בירושלים, אברך חרדי שדיבר בטלפון והוריד לרגע את המסכה מהאף, זכה להתנפלות משטרתית • לאחר שעוברי אורח גינו את השוטרים, הם שחררו אותו, אך אמרו לצלם: 'פעם הבאה אל תצלם - זו ראיה משפטית' • צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

אכיפה בררנית כנגד הציבור החרדי: זה קרה אתמול (רביעי) לקראת ערב ברחוב בית הדפוס בירושלים, אברך חרדי הוריד לרגע את המסכה וזכה להתנפלות משטרתית.

האברך, חיכה בתחנת האוטובוס בסמוך ל'אושר עד' בגבעת שאול בירושלים, שוטרים שהסתובבו במקום, זיהו שהאברך הוריד לרגע את המסכה מאפו, וישר זינקו עליו.

אברהם, שהיה בעת ההתרחשות, מתאר ל'כיכר השבת', מה בדיוק קרה: "אני ירדתי מאחד מפעלי התעשייה באזור התעשייה, ואני רואה שוטרת קולטת אברך חרדי שהוציא לרגע את המסכה מהפה, באותו רגע השוטרת קופצת עליו בריצת אמוק בלתי מוסברת.

"הבחור המבוהל, פחד בהתחלה לתת את הפרטים שלו למשטרה - ואז השוטר החליט שכדאי לעצור אותו, לאחר התערבותם של עוברי אורח, הבחור נתן את פרטיו למשטרה, אך לבסוף לא ברור האם השוטרים נתנו לו דו"ח, בגלל העליהום של האנשים מסביב (כפי שרואים בסרטון המצורף)".

"הכי חמור", מוסיף אברהם, "זה מה שקרה לאחר שהבחור שוחרר, השוטר ניגש לעוד אחד שצילם ואמר לו פעם הבאה אל תעז לצלם, אז הוא שואל אותו, מדוע? והוא משיב כי זה מהווה ראיה משפטית - זה הזוי, איזו מדינה אנחנו", מסיים אברהם בפאתוס נרגן.

מטעם משטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל אוכפת את התקנות לשעת חירום בכל הארץ מצפון ועד דרום, ללא קשר לזהותו, מוצאו או שיוכו הקבוצתי של אדם. השוטרים נמצאים בחזית המאבק הלאומי נגד נגיף הקורונה ופועלים למען הבריאות של כולנו, חילונים, דתיים וחרדים. בתקופה האחרונה מתנהל מסע הכפשה משולל כל רסן כלפי המשטרה והשוטרים, לעיתים תוך מצג שווא מנותק מהמציאות".

"מרבית המפגשים", טוענים במשטרה, "עם אזרחים בהקשר של אי עטיית מסיכה, מסתיימים ללא אכיפה כלל ומי שרואה בשוטר אויב צריך לעשות חשבון נפש. למניעת הטעיית הציבור נבהיר כי האכיפה המשטרתית שוויונית ומתבצעת ללא משוא פנים. כל טענה אחרת שאינה נתמכת בעובדות ובנתונים שגויה, מטעה וחוטאת לאמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר