עובד ותיק בחנות אופטיקה: כך מנקים משקפיים נכון

אחרי עשור של הרכבת משקפיים, אנו עדיין אובדי עצות לגבי ניקוי נכון שלהם. האם עלינו להשתמש בחומר מיוחד לכך, או שזו סתם המלצה שיווקית? להצטייד במטלית ייעודית? החולצה שלנו גם טובה? (בית וסטייל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מרכיבים משקפיים כבר שנים ארוכות? רק עכשיו התחלתם, בגיל בוגר, כי הרגשתם שהגיעו מים עד נפש? זה לא באמת משנה ואנחנו לא שופטים את בחירותיכם, אבל אחרי עשור של הרכבת זוג זגוגיות על עינינו, אנו עדיין אובדי עצות לגבי ניקוי נכון של משקפיים.

האם עלינו להשתמש בחומר מיוחד לניקוי עדשות, או שזו סתם המלצה שיווקית שקיבלנו בחנות האופטיקה שבה רכשנו אותם? להצטייד במטלית הקטנה שהגיעה בתוך הנרתיק הדקורטיבי שלהם? אולי החולצה שלנו גם טובה? למה להשתגע?

לשמחתנו, בריאן זיגלר, מנהל תפעול במעבדה בחברת האופטיקה "ווארבי פרקר", חושף מהי השיטה מספר אחת לניקוי משקפיים: להשתמש בכל תכשיר ניקוי למשקפיים המאושר על ידי אופטיקאים ובמטלית מיקרופייבר - כן, זו שאתם משתמשים בה לסלק אבק מן הבית.

אם אתם בתקופה של צמצום וחסכון כלכלי וחומר ניקוי לעדשות אינו זמין לכם, אל חשש. זיגלר אומר שניתן לשטוף את העדשות (ואם כבר, את הידיות, האפונים וכדו') על ידי הנחתם תחת זרם מים חמים ומריחת מעט סבון לשטיפת כלים עליהם, כדי ליצור קצף עם האצבעות ואז פשוט לשטוף ולייבש (עם מטלית מיקרופייבר נקיה בלבד!).

אם אתם, כמונו, תהיתם אם ניתן להשתמש בחולצת הטריקו שעליכם, כאמור, זיגלר אומר שלא, אתם לא יכולים. מצטערים. למה זה כך? ובכן, הסיבים שנמצאים בבדים אחרים (למשל בחולצות טריקו או במגבות נייר) עלולים לגרום נזק ולהסיר את ציפוי המגן של עדשותיכם לאורך זמן. אז אל תתעצלו ותנו למשקפיכם את היחס הראוי להם, כך שימשיכו לשרת אתכם נאמנה לאורך שנים רבות וטובות והעיקר שתראו בהם רק דברים טובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר