בעקבות התקיפה בת"א

נתניהו: "אין מקום לכל אלימות - גם לא נגדי ונגד בני משפחתי"

ראש הממשלה מגנה את האלימות כלפי פעילי השמאל הלילה בתל אביב, אך מזכיר כי הסתה קשה מתנהלת נגדו כל העת. במקביל, פרצה מהומה במליאת הכנסת, בעקבות נאום מסעיר באותו נושא • צפו (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' באב תש"פ | 29.07.20
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפני זמן קצר (רביעי) לראשונה, לאירוע בו פעילים - ככל הנראה מהימין הקיצוני - תקפו הלילה פעילי שמאל באלימות קשה בהפגנה נגדו בתל אביב. בהודעתו הוא גינה כל גילויי אלימות, אך הזכיר גם את ההסתה האישית כלפיו.

"החקירה של האירוע בתל אביב בעיצומה", כתב נתניהו, "ואני מצפה מהמשטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם האחראים. אין מקום לאלימות מכל סיבה שהיא. אך באותה מידה, אין מקום להסתה ולאיומים ברצח - המפורשים והמרומזים - נגדי ונגד בני משפחתי, כולל האיום המביש בצליבה היום בתל אביב".

רה"מ הוסיף: "לצערי, כששוטר הוכה קשות על ידי מפגינים מול מעון ראש הממשלה ונזקק לניתוח, או כשאיומים ברצח מתפרסמים נגדי ונגד משפחתי מדי יום - לרבות אתמול כשנעצר ליד משרדי אדם שאיים לרצוח אותי וברשותו סכינים - התקשורת ואישי ציבור רבים בוחרים להתעלם מכך".

"אחד מהם, יאיר לפיד, בדומה לאהוד ברק", האשים נתניהו, "אף מעודד קבוצות של אנרכיסטים שמטרתן הפרת הסדר הציבורי וערעור יסודות החברה הישראלית. אני מצפה מכולם לאמת מידה אחידה: לגנות אלימות באשר היא והסתה באשר היא".

לדבריו, "בערב תשעה באב אני קורא לכולם להוריד את גובה הלהבות ולשמור על הסדר הציבורי. זה הזמן להתלכד. לכולנו יש משימה משותפת - לנצח את הקורונה. נצליח רק אם נפעל יחד".

הנאום המסעיר של אמסלם (צילום: ערוץ כנסת)

קודם לכן תקף השר דוד אמסלם, מעל דוכן הנואמים בכנסת, והאשים את האופוזיציה בגל האלימות ברחובות.

"אנו שומעים את שר המשפטים מצפה מראש הממשלה לגנות את האלימות; יש שיסוי מטורף, והוא מצפה לצאת נגד זה", פתח אמסלם בהתייחסות דווקא לעמיתו לקואליציה, השר ניסנקורן מ'כחול לבן'. "רבותי, אתם מסיתים נגד נתניהו על בסיס יומי. לא מעניין אתכם. אתם התחלתם בכל הפילוג הזה במדינת ישראל. אתם - וכל המערכות שתומכות בכם מהפרקליטות. אתם התחלתם".

אמסלם המשיך והצליף: ‏"אתם האנשים הכי אנטי דמוקרטים... אתם לא תקבלו את הכרעת העם. אתם קוראים לציבור הימני אוכלי עשב, כי אתם יהירים ושחצנים. אתם חושבים שמותר לכם הכל במדינת ישראל".

"אתם שופכים את דמו של ראש הממשלה על בסיס יומי. אם הוא היה יוצא לרחוב, היו יורים בו. על מה? כי עובד 20 שעות לטובת אזרחי ישראל? אף אחד לא מגיע לקצה אצבע של היכולות שלו".

הזעקות מכיוון האופוזיציה

לדברי אמסלם, שעוררו סערה בספסלי האופוזיציה, "יש לכם מוסר כפול. מה שמעניין אתכם זה רק להחליף את השלטון, את ראש הממשלה והימין. זה מה שמעניין אתכם. אתמול לא עליתם לירושלים, אלא הלכתם להפגין ליד הבית של השר אוחנה, שכל חטאו היה שאמר שיש פה תושבים, יש פה אנרכיה וכל כיכר פריז חסומה כי בא לכם".

"אתם מפא"יניקים שקרנים, אלימים, בעלי מוסר כפול. חוסמים את ליבה של ירושלים, ליבה של העיר. למה? כי בא לכם. אתם נותנים לכם היתרים, שופטים מתירים. למה? כי בא לכם".

ולסיום: "אתם התחלתם את הביוב הזה. אתם אנשים הכי אנטי דמוקרטים ואתם קוראים לנו עוכרי ישראל? אתם מדברים על אלימות? אתם כמו הקוזק הנגזל".

צפו בנאום - ובמהומה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר