לא תרגישי אבודה: 4 טיפים יצירתיים לעבודה מהבית בכיף

יש אנשים שכבר עידן ועידנים עובדים מהבית, עוד הרבה לפני השתלטות הקורונה ויש להם עצות זהב לתת לנו, מאותגרי הקשב. לא נלאה אתכם בדברים, כי זמן הוא כסף. הרי הן לפניכם (בית וסטייל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

עבודה מהבית היא עניין די חדש לרובנו, אבל יש אנשים שעשו זאת מאז ומתמיד, עוד הרבה לפני השתלטות הקורונה ויש להם עצות זהב לתת לנו, מאותגרי הקשב. לא נלאה אתכם בדברים, כי זמן הוא כסף. הרי הן לפניכם:

1. תנו לדעתכם להיות מוסחת

זה קורה לטובים ביותר, לממוצעים ולגרועים, אומר קורט דה סילבה, מייסד שותף של "טריליין טריידינג", סטארט-אפ המתמחה במסחר אלגוריתמי במניות. הוא יודע שקטיעת חוט המחשבה היא בלתי נמנע כשנמצאים בבית - וזה בסדר. "זה לא משהו שצריך להתבייש בו כשהוא קורה, אבל היו מודעים לכך", מציין דה סילבה. אם אתם יכולים, נסו להתבונן מעט פנימה ולבחון למה. הוא מציע לחשוב מה גורם לחוסר הריכוז. האם אתם מרגישים חרדה מהעבודה שלכם? מבעיה אישית? ממצב העולם בכללותו? "ידע הוא כוח במאבק להישאר בפוקוס", הוא מציין.

אם אתם מוצאים את עצמכם לא ממוקדים, הוא ממליץ לעשות עבודה אחרת שהיא לא-עבודה: "אני מכין לעתים קרובות ארוחת ערב לאשתי ולעצמי, מפנה את הפח או עושה כלים, כשאני מרגיש קצת מעורפל. ואז חוזר לעבודה".

2. השתמשו בדלת כדי לחצוץ בין העבודה לבית

סוזן קולינס, מנהלת "אס אם סי אינטריור דיזיין", אומרת שהפרדה פיזית בין עבודה לבית היא המפתח שלה להישאר פרודוקטיבית. "מבחינתי, חשוב מאוד שתהיה דלת במשרד", מציינת מעצבת הפנים. מחסום בין חיי המשרד לחיי הבית עוזר להבדיל בין השניים ולהבטיח שלא תעבדו מעט מדי או יותר מדי.

אם יש לכם ילדים או אחריות אחרת שהופכת את ההפרדה הזו לקשה, קולינס אומרת שדלת זכוכית היא פשרה מצוינת. "זה מאוד עוזר למשפחה שלי; כך הם יכולים להציץ ולראות אם אני עסוקה, בלי להפריע לי, או לשלוח לי הודעות טקסט - ואני יכולה לסמן להם ביד אם אני בטלפון. החלק הכי טוב כשיש דלת למשרד? התחושה המוחשית בסוף כל יום: אני מאוד אוהבת לסגור אותה כשאני מסיימת".

3. התלבשו בהתאם לתפקיד שלכם

מתחילים לעבוד ב-9:00 ומכוונים את השעון המעורר ל-8:59? זו טעות, אומר ג'ורדן סנדרס, שעובד מהבית כיועץ תעסוקתי ולמרות שהוא לא צריך לצאת מהפיג'מה כדי לעבוד, הוא מבין שהיעילות שלו נוסקת כשהוא מכבד את עצמו. אם אתם שוקדים על המחשב בבגדי בית מהוהים, כנראה שתרגישו קצת עצלנים או מרושלים, סנדרס מסביר. "אני חושב שאני עובד טוב באותה מידה שבה אני מתלבש. כשאני לובש משהו שהוא קצת יותר רשמי, זה יתורגם לעבודה שאני עושה".

4. אל תזלזלו בשינוי נוף

"להיות תקוע בכיסא אחד כל היום זה פחות יעיל ואפקטיבי מאשר להסתובב", אומר איגור טרניניק, מנכ"ל האקדמיה "ברייקטרו". גם אם יש לכם משרד ביתי נהדר, הוספת קצת גיוון יכולה למנוע מכם לחוש חוסר מנוחה. "לעתים קרובות אני קורא ועונה לאימיילים בבוקר, במרפסת הנחמדה שלי - ואז עורך פגישות ממוקדות במשרד הביתי שלי ומסתובב בחוץ עם אוזניות, אם אני מנהל שיחת טלפון רגילה", אומר טרניניק. הגיוני. אוויר צח ושמש תמיד טובים יותר מחדר סגור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר