חוק ולא יעבור (דירה): מה צריך לדעת לפני רכישת בית

לקראת רכישת דירה, רצינו לדעת מהי הטעות הגדולה ביותר שאנשים עושים בעת קניית נכס בימים אלה, כדי לא לעבור עליה בעצמנו. ובקיצור, איך ניתן להגיע לבית החלומות? הנה תשובות המומחים (בית וסטייל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

הם היו זוג תאומים שעסק בשיפוץ ותיווך דירות ולבסוף גם קיבלו תכנית טלוויזיה משלהם שזכתה לפופולריות רבה ("האחים פרופרטי") ולכן זה אך טבעי לקבל מהם עצות לגבי רכישת נכס ואם נהיה ספציפיים, היה לנו חשוב לדעת מהי הטעות הגדולה ביותר שאנשים עושים בעת רכישת בית בימים אלה.

תשובתם היתה, ללא היסוס, הבעיה שהם רואים בשטח כבר שנים ארוכות. "אנשים מתמקדים ביופי ופשוט נתקעים עליו", אמר דרו סקוט לאתר "פיור וואו". "הם כזה, 'המטבח עבר שיפוץ זה עתה והוא כל כך מרשים; לעולם לא אמצא עוד בית כזה'". (אגב, החדר הזה בבית, במיוחד, יכול באמת לגרום שעל פיו יקום ויפול דבר: סקר שנערך על ידי המגזין "צ'ייס הום לנדינג" בדצמבר 2022, מצא שמטבח גדול היה התכונה המבוקשת ביותר.)

כששוק הנדל"ן כאוטי, זה מפתה להתמקד בחלום אחד (מטבח נאה, נניח) ולמהר להגיש הצעה על בית, כדי להבטיח שהוא יהיה שלכם. אבל לפני שאתם ממהרים לסגור עסקה, יש דבר אחד שצמד הכוכבים רוצה שתדעו. "תמיד תמצאו נכס אחר שהוא טוב באותה מידה או טוב יותר", מציין דרו. "תמיד".

אולי קשה להאמין להם, במיוחד לאחר סיור בבתים שצצו בהם כל מיני "הפתעות" פחות רצויות, אבל עם הזמן והניסיון, החוק הזה הוכח כנכון אצל האחים פרופרטי, פעם אחר פעם.

לכן הם ממליצים ליצור שתי רשימות לפני שתתחילו להסתכל ברצינות על דירות: אחת של דרישות חובה ואחת של "בשום פנים ואופן לא". קחו הכל בחשבון ותקבלו תמונה ברורה של מה שאתם רוצים ועל מה תסכימו (או לא) להתפשר.

כשאתם מכינים את הרשימות הללו, עליכם לזכור גם שתגדלו ותתרחבו עם הבית: הילדים שיוולדו לכם בו או שאולי בכלל אתם לקראת פרישה לפנסיה ותרצו להצטמצם. חפשו נכס שיוכל לענות על הצרכים שלכם היום - ובעוד כמה שנים.

הדירה שאתם קונים אולי לא תכלול כל דרישת חובה, אבל יהיה לכם קל להבין איך מה שיש לה שווה את ההתפשרות שלכם. ואם ההקרבות עולות על הבונוסים, זה הזמן להמשיך לחפש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר