"על שולחן הניתוחים"

הסינגל המיותר של עמירן / ביקורת סינגלים

עמירן דביר שחרר את סינגל החתונות החדש שלו "סול מי", מבקר המוזיקה של כיכר השבת, נתנאל לייפר פחות מרוצה ממנו, וגם הדרך החדשה של מידד טסה ועוד הפתעות (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(עיצוב: דבורה נוסבכר )

בין הזמנים בעיצומו וגם עונת חתונות הקורונה כבר בשיא כוחה, ולשם כיוון הזמר והיוצר עמירן דביר, בסינגל החדש שלו - "סול מי", סינגל קופצני ואלקטרוני, גרסת כיסוי שלו ללהיט בינלאומי, בהפקתו המוזיקלית של שרולי ברונכר.

עמירן הוא חבר יקר ואני מעריך אותו מאד כאמן ויוצר, אבל לפעמים נראה שיש שני עמירן, האחד - רציני, משקיע ומלא במקוריות והשני - שטותניק, קליל, יש שיגידו קליל מידי וחסר מקוריות.

מי שמכיר את עמירן של "קורונה" או השיר החדש "סול מי" יופתע מאד לשמוע את החומרים המקוריים שלו כדוגמת שני השירים שהוציא במהלך תקופת הקורונה "גאולה" ו"חבר אותי אליך". שני שירים עמוקים, מקוריים ומלאי תוכן ומוזיקליות שעמירן כתב והלחין בעצמו.

בשנה האחרונה אני עורך את טורו השבועי של עמירן דביר בכיכר השבת - "דעמירן בעלמא" על פרשת השבוע ואקטואליה, שמלמד על איש רציני ומשקיע במיוחד, שמידי שבוע לומד וכותב במשך שעות רבות על פרשת השבוע, מה שהופך את השיר החדש לעוד יותר מוזר בעבורי.

לטעמי האישי, עמירן צריך לנטוש את עמירן של הגימיק הריק ולדבוק ביצירה הרצינית והאיכותית שלו, אפשר לעשות גימיקים אך מלאים יותר, אפשר לשמח אנשים גם עם חומרים יותר איכותיים. הפעם, זה סינגל מיותר.

"נעשה שמח" שירו החדש של מידד טסה הוא דרך חדשה בשבילו מבחינות רבות. לאחר שנה של הפסקה מוזיקלית מאז שירו האחרון "הריני עבד", יוצא טסה שהחליף את מנהלו האישי אביעד גיל, איתו עבד 13 שנה עוד מהיותו ילד פלא, בסינגל קליפ חדש, הראשון באופן עצמאי.

טסה מפתיע בשיר גם בעובדה שהוא הכותב והמלחין של השיר בעצמו. בעבר שמענו כבר לחנים של טסה, אך בדרך כלל הוא נתן את מלאכת הכתיבה וההלחנה לאחרים. כעת נראה שטסה מבשיל גם כיוצר עצמאי שכותב ומלחין את שיריו.

השיר החדש קליל וקליט בסגנון הפופ, עם קטע מעבר שנשמע כמו פופ לטיני קלאסי. המילים לא מעולמות הביאליק או דומיהם.. וזאת בלשון המעטה, אך נראה כי טסה מכוון עם השיר לרחבות הריקודים לשם הוא מתאים לחלוטין.

יהיה מעניין לראות האם טסה מסוגל גם לכתוב חומרים עמוקים ומקוריים יותר שיתאימו לעוד מקומות מלבד רחבות הריקודים. אני סקרן.

השיר הבא עליו אכתוב הוא דווקא מקורי ומעניין - "הטוב שבך", שירו החדש של הזמר והיוצר נח פלאי, הוא שיר מלא מסר וטקסט, שגורם לך לזקוף את האוזניים כדי להאזין היטב.

השיר מעובד בסגנון הרוק על ידי המעבד הוותיק, ג'ף הורביץ, האיש שיודע רוק מה הוא שהפעם גם השתמש בנגיעות מייקל ג'קסוניות בגיטרות החשמליות המצוינות של נחמן הלביץ.

השיר מבוסס על שיחה מרתקת בהחלט שניהל רבי שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל, עם אישה שביקשה להתברך בפרי בטן. אהבתי מאד את הרעיון של השיר והלחן מתאים לו בהחלט. אחד השירים המרעננים של השבוע. אני כבר מחכה לעוד.

את הפינה אסיים היום בפנינה מוזיקלית מבית היוצר של הזמר והיוצר טל נאה. זהו סינגל ראשון של נאה מתוך אלבומו השני של נאה שכקודמו הקסום והמשובח במיוחד, מכיל לחנים חדשים לפיוטים עתיקים.

טל נאה, בן דודו של המלחין והמעבד אלי קליין, הוא אחד האמנים המוערכים בעיניי וכשאני אומר בעיניי, זה במו עיניי ממש, ראיתי את עומק ההבנה של נאה במוזיקה והתיאוריה שלה והיכולת שלו לשמוע מוזיקה בצורה נדירה שלא רק שומעת את המילים והלחן אלא גם את המבנים המוזיקליים המורכבים יותר.

השיר "אתה אהובי" שכתב רבי אברהם ענתבי, מי שהיה רבה הראשי של חלב, זוכה ללחן יפיפה של נאה שהפעם גם "פישל" ויצר לחן קליט בלי מקצבים או סולמות מורכבים יותר. מי שרואה את עצמו חובב מוזיקה מושבחת חייב לעקוב אחרי נאה ולשמוע את אלבומו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר