עושים היסטוריה

קושנר: בקרוב מדינה נוספת תצטרף להסכם

חתנו של הנשיא דונלד טראמפ ומי שמשמש כיועצו הבכיר, ג'ארד קושנר, אומר היום כי יש סיכוי סביר שבימים הקרובים תצטרף מדינה נוספת ל'הסכם שלום' עם ישראל (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מטי שטרן, שגרירות ארה"ב)

חתנו היהודי של הנשיא דונלד טראמפ, ומי שמשמש כיועצו הבכיר, ג'ארד קושנר, אמר היום (חמישי), כי יש סיכוי סביר שבימים הקרובים תצטרף מדינה ערבית נוספת לאיחוד האמירויות הערביות להסכם הנורמליזציה עם ישראל. על פי דיווחים שלא אומתו מדובר בבחריין.

בחריין שבמפרץ הפרסי היא מדינה קטנטונת המונה 1.4 מיליון תושבים בלבד ואינה מקיימת קשרים דיפלומטיים עם ישראל. למרות גודלה, בחריין היא בעלת כלכלה מתפתחת במיוחד בשל הנפט הרב שבשטחה.

במדינה יש קהילה יהודית קטנטנה המונה כ-40 איש והיא המדינה היחידה במפרץ שיש בה בית כנסת או בכלל קהילה יהודית מסודרת למרות גודלה הזעיר. חודה עזרא איברהים נונו, יהודיה בחריינית, אף שימשה בין השנים 2008 ל-2013 כשגרירת בחריין בארה"ב ובקנדה. אחת מחברות הבית העליון של הפרלמנט, שכל חבריו ממונים בידי המלך, היא יהודיה - ננסי דינה כדורי, עורכת דין במקצועה. במדינה נשמר באופן קבוע מקום אחד בפרלמנט לבן הקהילה היהודית.

בין ישראל לבחריין אין יחסים באופן רשמי אך בשנים האחרונות היו מספר דברים שלימדו על קשרים מאחורי הקלעים, דוגמת ביקורו של הגר"ש עמאר לפני פחות משנה בבחריין שם פגש גם את השליט המקומי ואנשי דת נוספים.

לפני כשנתיים, היו שמועות כבר על נורמליזציה אפשרית בין ישראל לבחריין, אך כנראה שהתנאים לא הבשילו לכך עדיין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר