היסטוריה ואקטואליה

בהמה בקבר ה'אביר יעקב'? "סיפור בדיה"

בפרקים הקודמים הבאנו את מעשיית הבהמות המתעברות בקבר ה"אביר יעקב". אחת התגובות החריפות לסיפור התקבלו מאחד מצאצאיו של רבי יעקב אבוחצירא זיע"א (היסטוריה)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
ציון ה'אביר יעקב' במצרים. ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

בפרקים הקודמים הבאנו בין היתר את מעשיית הבהמות המתעברות בקבר ה"אביר יעקב" כפי שצוטט מתוך קונטרס "טנא פירות העמל" שחיבר הגאון רבי זאב שטיינמץ שעוררה הדים רבים ביותר.

האמת היא שכותב השורות לא האמין ופילל שיהודי מצרים יתנו לערביי מצרים להכניס בהמה לציון הקדוש, במשך לילה שלם, כדי שתישן שם כל הלילה ותעשה את צרכיה, הרי הדבר מזעזע כל נפש יהודית!

תדמיינו לעצמכם בקבר של רשב"י בהר מירון, או קברו של רבי מאיר בעל הנס בטבריה מוסלמים שהיו נוהגים כך, לא יאומן כי יסופר!, ומסתבר שכל יהודי היה מתנגד למעשה מתועב זה, ולכאורה סיפור זה, לא מתקבל על הדעת שיהודי מצרים לא מחו נגד מעשה המוסלמים.

מתפללים בציון ה'אביר יעקב'. ארכיון (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

אחת התגובות החריפות היא כפי שקיבלתי מפי אחד הצאצאים של מרן האביר יעקב זי"ע שטען שהכל שקר, ואירוע זה לא אירע מעולם.

להלן תגובתו המלאה:

לכבוד ישראל שפירא מדור: היסטוריה ואקטואליה, שלום וברכה

אני קורא את המאמרים שלך מעת לעת ולפעמים אני מזדעזע יותר (הניסיון לרצח לראי"ה קוק) ולפעמים פחות, ולפעמים גם נהנה מאוד (כתבות מלאות תוכן ורוחניות עם הפחד יצחק זיע"א).

אולם הזדעזעתי לקרוא את הידיעה על הערבים שמכניסים פרות עקרות למקום קדוש וכו' הגם שכך נכתב כבר בספר שהבאת, אולם כאחד שנולד תחת צילם המרומם של רבני משפחת אביחצירא, וכאחד שלומד רבות מתורת רבי יעקב זיע"א וכבן למשפחה מפוארה זו, הזדעזעתי מכך, שלא רק שאין לכך שום ידיעה ושום מקור מהימן מלבד ספר אלמוני - אין לכך שום סימוכין.

וביותר מזה כשביקר אהרון אביחצירא יחד עם מרן הגר"ע יוסף במצרים לדבר על לב מובארק על הריסת בית הקברות, ביקשה אשת הנשיא לשאול את אהרון אם הוא קשור לשיך אביחצירא מדמנהור, ולאחר שסיפר שהוא נינו סיפרה רעיית הנשיא שבמשפחת הוריה על כל צרה שיש עולים לקברו של רבי יעקב זיע"א.

מרן הגר"ע יוסף ואריה דרעי במצרים (ארכיון: צביקה יעקובזון)

סיפור זה הובא להסביר עד היכן מגיעה רמת הכבוד שרוכשים ערביי מצרים לקברו הקדוש ובוודאי שלא מכניסים בהמה לקברו עפ"ל.

וביותר מזה שאם היה ספר כמו שהוזכר, שהיה כותב שיש מכניסים בהמה עקרה לאחד מקברי צדיקי ישראל אחרים לא נראה לי שדבר זה היה עובר בשתיקה.

לדעתי סיפור זה הוא בדיה שאין לה מקור או סמך.

דברים אלו נכתבו מכאב גדול שיצא זלזול גדול מעט"ר רבי יעקב זיע"א וה' הטוב יכפר. מקום החתימה.

- בפרק הבא נביא רוח קודש של יעקב אבינו בענין עבודה זרה של תושבי מצרים

  • ישראל שפירא, הינו היסטוריון, השם דגש על ההיסטוריה התורנית של ארץ ישראל, מדריך טיולים, ובעלים של סוכנות הטיולים 'ישראל בשטח'
    לפרטים נוספים נא לפנות: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר