עולם הישיבות איבד אמון

קרוב ל-1,000 בחורי ישיבות חולים; "אנחנו נדבקים בכוונה"

את 'זמן אלול' הם פתחו לפי 'מתווה הקפסולות', אך עד כה נדבקו קרוב ל-1,000 בחורי ישיבות - כולם במצב טוב • מהמתרחש במספר ישיבות עולה כי בשל משבר האמון - הבחורים נדבקים בכוונה (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ישיבת 'רינה של תורה' (צילום: מנחם קאליש)

'זמן אלול' בעולם הישיבות נפתח לפי מתווה הקפסולות אך מתברר כי בשונה מ'זמן קיץ', אז הייתה הצלחה יחסית לשיטה, כעת, יותר ויותר ישיבות מתגלות עם נדבקים, וכעת מדובר על קרוב ל-1,000 בחורי ישיבות שנדבקו, ככל הנראה בכוונה, וכולם במצב טוב.

כך לדוגמה ישיבת 'תורה בתפארתה' באלעד המונה כ-800 בחורים כ"י, שנכנסו ל'זמן אלול' עם קפסולות וכעת יש שם כ-100 בחורים חולים - רק בשיעור אחד.

אחד ההורים הדואגים, מספר ל'כיכר השבת' את השתלשלות העניינים: "הבן שלי נכנס לישיבה ב'זמן אלול', שלחתי לו אותו עם דאגה אך ידעתי שיש שם מנהלים אחראיים ורציניים. אלא שמתחילת הזמן, הבן שלי מספר לנו שמשהו לא בסדר, אין פיקוח על הבחורים, אף אחד לא יודע מה קורה בתוך הפנימיות, וגם בחורים שיש להם תסמינים לא מבודדים משאר הבחורים, אלא נשארים לישון באותו חדר".

ישיבת 'רינה של תורה' (צילום: מנחם קאליש)

ההורה מפנה אצבע מאשימה להנהלת הישיבה ובראשם המנהל מר וירז'בינסקי: "הבחורים התקנאו במה שקורה ב'בית מתתיהו' והחליטו על דעת עצמם להידבק בצורה המונית, כולם ביחד, ועל זה הזעם, הם בחורים צעירים, עושים מעשים פזיזיים, אבל איפה המנהלים? איפה האחריות? העיקר אם חודש אחד אנחנו נשלם שקל אחד פחות מ-1,000 ש"ח לתלמיד, נקבל עשרות טלפונים".

"יתרה מזו", מסביר הורה אחר, "כעת החליטו לבודד 100 בחורים חולים משיעור ג' (המונה 170 בחורים), שמו אותם בבניין מבודד וזרקו אותם כמו כלבים, משבת לא ניקו שם ולא זרקו זבל, יש שם צחנה נוראית והבן שלי מדווח לי שהם גוועים ברעב ואין להם מה לאכול".

אם זה לא מספיק, ישיבת 'רינה של תורה' בכרמיאל, הנמנית על אותה רשת של ישיבות המאוגדות תחת ישיבת 'אורחות תורה' בבני ברק ותחת הנהלתו של יעקב וירז'בינסקי, גם שם מתברר לא רק שלא שמרו על הכללים, אלא הפרו אותם ברגל גסה.

מאבטחים ב'רינה של תורה' (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

אחד הבחורים בישיבת 'רינה של תורה' מתאר כי יש כ-300 בחורים חולים, ולדבריו הבחורים הדביקו את עצמם בכוונה. "העבירו נרגילה בין בחורים חולים עם תסמינים לבחורים שלא היה ברור אם נדבקו", כך סיפר אחד הבחורים.

לדבריו, "הבחורים החליטו על דעת עצמם כי הם רוצים להדביק את כולם, שכולם יהיו חולים, ואז הם יוכלו להתחיל את 'זמן חורף' ללא קפסולות ובצורה רגועה ומשוחררת".

גם בישיבת 'עטרת שלמה' בראשון לציון, ישנם בחורים שלא נשמעים להוראות ועל אף שלדברי אחד ההורים ישנם כ-100 בחורים חיוביים מכל הישיבה, גם שם הבחורים לא שומרים על ההנחיות והבחורים עם התסמינים מסתובבים חופשי ללא מסכות.

בנוסף, ל'כיכר השבת' נודע על עוד מספר ישיבות ברחבי הארץ, שלא שומרות על ההנחיות וההוראות וזאת בשל חוסר האימון הבסיס שנוצר בין עולם הישיבות למשרד הבריאות, ובסך הכל, כאמור, מספר החולים בישיבות מתקרב לאלף בחורים.

מנהל הישיבות 'תורה בתפארתה' ו'רינה של תורה', יעקב וירז'בינסקי, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אין לי מה להתייחס לדברים שאינם נכונים, המשגיחים טיפלו בדבר מיידית כולל ראש הישיבה".

לשאלת 'כיכר השבת', האם יש כאן ניסיון לטיוח, ענה וירז'בינסקי, "אני לא מטייח, מאוד אכפת לי מהנושא. זה לא תפקידי לסדר בחורים בחדרים, הדברים קשורים לצוות הרוחני".

מטעם ישיבת 'עטרת שלמה' לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר