30 שעות בלי חשמל

"סיוט": רק אחרי פינוי לבית החולים, הגיעו מחברת החשמל

מערב שבת ועד לצאתה, היו מאות תושבים בשכונה הירושלמית ללא חשמל: "סבלנו מהחום הכבד ונאלצנו לזרוק כמויות של אוכל. מדינת עולם שלישי" • החברה: "פועלים בכוחות מתוגברים" (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הפסקת חשמל בעיר חרדית (צילום: ארכיון 'כיכר')

סיוט ביום החם ביותר ב-70 השנים האחרונות: מספר רחובות בשכונות הר נוף, נמצאים ללא חשמל מערב שבת. לטענת התושבים, חברת החשמל הגיעה לתקן רק לאחר שאנשים נזקקו לכוחות ההצלה.

מספר תושבים מגוללים ל'כיכר השבת', את השתלשלות המקרה: "הכל התחיל ביום שישי, באזור השעה 16:30. כמו בהרבה אזורים ברחבי הארץ, גם בשכונת הר נוף החלה הפסקת חשמל במספר בניינים בחלק התחתון של השכונה הירושלמית - כנראה בשל העומס החריג והחום הקיצוני".

אם עד כאן הסיפור מובן, וכפי שאירע באזורים נוספים ברחבי הארץ, שנתקעו ללא חשמל בערב השבת, הרי שבשכונת הר נוף ממשיכים התושבים לתאר את מסכת הסבל שעברו: "ניסינו בכל דרך לנסות ולהשיג את חברת החשמל - ללא הצלחה, גם במענה הקולי של החברה, הזכירו תקלות במספר שכונות בירושלים - מלבד התקלה בהר נוף".

"אחד השכנים, החליט לקום ולעשות מעשה והלך למוקד הראשי של חברת החשמל בירושלים, כדי לדווח להם באופן פיזי על התקלה, כמובן שהוא נתקל בתגובה אטומה והבטיחו לו שיחזרו אליו - מה שכמובן לא קרה עד לרגעים אלו".

השכנים מתארים את הסבל האדיר שנאלצו לעבור בערב שבת חמה כל כך בלי חשמל ובלי אפשרות לדעת מה יהיה עם התקלה, אך לדבריהם: "זה בסדר, יש תקלות וזה יכול לקרות במיוחד בימים כאלו קיצוניים".

"הבעיה החלה בשעה 21:30 בליל שבת, כאשר ראינו שאין צפי לתקלה ואין פועלים שפועלים לתקן את התקלה. הפיליפינים של הזקנים בשכונה התקשרו למוקד ועדיין הר נוף לא הייתה מוזכרת כשכונה שיש בה תקלה - התחלנו להילחץ ולהבין שיש פה משהו מוזר, במיוחד כאשר ראינו אמבולנסים שמגיעים לפנות קשישים מהבתים".

"הגוי של שבת של השכונה, החליט ללכת בעצמו למוקד הראשי של חברת החשמל ולהתלונן על התקלה, כמובן שהוא גם נתקל באטימות מצד האבטחה, אך הוא החליט להתעקש ולא וויתר עד שיתנו לו לדבר עם הנציג".

השכנים מספרים, בהתבסס על דברי הגוי של שבת, כי "היה נראה שבאמת חברת החשמל לא מודעת לתקלה בשכונת הר נוף, יתרה מזו, הנציג של חברת החשמל הסביר לו כי הם גם לא מתכוונים לבוא ולתקן את התקלה - כי זו שכונה חרדית סגורה והם מפחדים. רק לאחר התערבות אנשים מהשכונה שהסבירו להם שמדובר בפיקוח נפש וחייבים לתקן - החברה הגיעה לתקן את התקלה - 6 שעות לאחר שהחלה".

"חשבתם שפה זה נגמר?", שואלים תושבי השכונה ומסבירים: "הסיוט רק החל, בשעה 01:30 נדלק החשמל לחצי שעה ומאז הוא נדלק ונכבה לסירוגין, כאשר היו אף דירות שלאחר שנדלק החשמל לחצי שעה הוא הפסיק לעבוד עד לשעה 11 בבוקר, אז הוא נדלק לחצי שעה ושוב הפסיק".

"בקיצור, במהלך ה-30 שעות האחרונות, רוב התושבים זכו לחשמל אולי שעתיים ביחד וגם כעת להרבה תושבים אין חשמל וחלק מהם נמצא בסכנת חיים".

"עברנו סבל בל יתואר, כאילו אנחנו חיים במדינת עולם שלישי, מדובר במחדל שאין כמותו, כל האוכל הלך לפח ואנשים סבלו מהתביישות. והכי כואב זה שחברת החשמל כלל לא חשבה לטפל בתקלה כי אנחנו שכונה דתית".

מטעם חברת החשמל נמסר בתגובה לפניית 'כיכר השבת', כי כעת הם עמלים לתקן את התקלה: "בטרם כניסת השבת, חברת החשמל טיפלה במאמץ מיוחד בכל התקלות ביישובים החרדים, על מנת להחזיר את אספקת החשמל לתושבים. הטמפרטורות הגבוהות בשיא של 140 שנה וצריכת החשמל ששברה אף היא שיא בכל הזמנים גרמו לשריפת ציוד, שנאים ומתח גבוה.

"משך הטיפול בשל אופי האירועים היה ארוך במיוחד. עובדי חברת החשמל עבדו מסביב לשעון כדי להחזיר את האספקה מהר ככל שניתן. ברב הישובים הוחזרה אספקה עד לכניסת השבת..

"יש מקומות, בהם צוותי החברה המשיכו את העבודה גם במהלך השבת באישור. היכן שלא איפשרו, המתינו הצוותים מחוץ לשער הישוב כך שעם יציאת השבת החלו לעבוד.

"עם זאת, ייתכן ובמהלך השבת התרחשו הפרעות נוספות עליהן החברה לא ידעה, שכן התושבים, בשל שמירת השבת, לא התקשרו ולא הודיעו. כל התלונות נבדקות .

"כעת, עם צאת השבת, נכנסה כמות גדולה מאוד של פניות, וחברת החשמל, שגייסה לצורך התיקונים עובדים גם מחטיבות אחרות, עוסקת כעת ללא לאות להחזיר את החשמל לתושבים. ככל שמזג האוויר החריג ימשך אנו צפויים לחוות עוד הפרעות ממושכות באספקה. חברת החשמל תפעל בכל האמצעים כדי להחזיר חשמל מהר ככל שניתן ללקוחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר