תיעוד מקומם

במחאת השמאל: נביחות על שוטר אתיופי וקריאות "נאצים"

קריאות "נאצים" לעבר שוטרים, ב...הפגנת אנשי השמאל נגד ראש הממשלה נתניהו • מראה מקומם נוסף: נביחות גזעניות בעת פעילות מעצר שמנסה לבצע שוטר ממוצא אתיופי • צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: יאיר לוי, 'פלורליסט')

בבית המשפט הוארך היום (שני) מעצרו של החשוד כי ניסה אמש לדרוס מפגינים במחאת השמאל נגד נתניהו מול מעון ראש הממשלה בירושלים. ‏אך במקביל, מתיעודים נוספים שמתפרסמים, נראית דווקא אלימות או התנהגות מקוממת מן הצד השני.

בדיון על החשוד בדריסה אמר נציג המשטרה, כי "במהלך מעצרו הוא השתולל ואיים על שוטרים 'אהרוג אתכם', ואף אישר שהשתמש בחומרים אסורים - אבל סירב לבדיקות", עו"ד איתמר בן גביר המייצג אותו טען כי "לפי הסרטונים רואים שלא מדובר בניסיון פגיעה" והשופט החליט על הארכת מעצר בשלושה ימים.

אך כאמור, סרטון מרגעי השיא בהפגנה אמש, מתעד מראות המוכרים ממחוזות אחרים: בעת ביצוע מעצר בידי המשטרה, נשמעו מספר פעמים ברקע קריאות "נאצים" לעבר השוטרים.

כמו כן, שוטר ישראלי יוצא אתיופיה, נתקל במקהלת נביחות ספונטנית של מפגינים, באקט של גזענות בוטה המבקש לדמות שחומי עור לבעלי חיים.

שוטר מפונה לטיפול, לאחר שרוסס בגז (צילום: לירן תמרי, mynet)

תיעוד נוסף מראה לוחם יס"מ המפונה על ידי חבריו לטיפול רפואי, לאחר שרוסס בגז מדמיע, ככל הנראה בידי אחד מהמפגינים ב'מחאת בלפור'.

כזכור, עם תום ההפגנה עדכנה משטרת ישראל: "במהלך המחאה, עצרה/עיכבה המשטרה 11 מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי, חלקם בגין תקיפת שוטרים".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר