מדינת ישראל, 2020

תיעוד מטורף: שוטר מעיף דלי על ראשו של ילד ועוצר אותו

מדינת ישראל, 2020; שוטר יס"מ תועד הבוקר (ראשון) מעיף דלי על ראשו של ילד חרדי, בביתר עילית ולאחר מכן עוצר אותו. התקרית החריגה התרחשה במהלך אכיפת תקנות הבריאות • צפו (אקטואליה)

זריקת הדלי ומעצר הילד (צילום: ארי קופרשטוק)

תיעוד מטריד מאד של אלימות חריגה של שוטר כלפי ילד חרדי מגיע מהעיר ביתר עילית, שם אכפה המשטרה הבוקר (ראשון) את תקנות הבריאות במסגרת הסגר הכללי שהוטל לאור התפשטות נגיף ה'קורונה'.

במהלך פעילות האכיפה של המשטרה ב'שטיבלאך' המרכזי ברחוב דרכי איש בעיר, נראה אחד משוטרי היס"מ כשהוא מעיף דלי על ראשו של ילד חרדי שנמלט באימה.

בתיעוד שהגיע ל'כיכר השבת' נראה לאחר מכן השוטר כשהוא עוצר את הילד הקטן באלימות רבה, תוך שציבור המתפללים מוחים בחוזקה נגד השוטרים, על היד הקשה והאכזרית.

גורם בכיר במח"ש אומר ל'כיכר השבת' כי "זה תיעוד חמור, אנחנו נבדוק את המקרה הזה".

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת': "במהלך פיזור של עשרות מתקהלים בביתר עלית הושלכו לעבר הכוחות אבנים וחפצים. חשוד שנצפה משליך בלוק לעבר הרכב המשטרתי נעצר על ידי השוטרים.

"לצד האמור אנו רואים בחומרה את התנהלות השוטר במקום שנוגדת את ערכי הארגון. בהתאם מפקד המחוז הנחה להעביר את חומרי התיעוד לבדיקת מח"ש בהקדם".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי הגיב כי "המראות מביתר עילית קשים ביותר. מהתמונות אפשר לחשוב שמדובר בהסתערות המונית של שוטרי היס"מ על מחבל מתאבד עם מטען נפץ. הגיע הזמן לרענן את הנהלים. בד בבד, אני מגנה כל פורעי חוק שנוקטים באלימות כנגד השוטרים שפועלים ללא הפסקה בימים אלו".

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורביץ אמר: "גועל נפש מה שהמשטרה עשתה בביתר עלית. אכיפה ביישובים חרדיים זה לא לחנוק ילד בראש ולגרור אותו לניידת. זה כולה ילד, לעזאזל. די כבר עם האלימות הזו! משטרה שומרת על האזרחים, לא מרביצה להם. אני אקדם הצעת חוק לאפשר תביעות פיצויים נגד המשטרה ללא הוכחת נזק במקרה של שימוש בכוח לא מידתי".

בנוסף לילד שנעצר, נעצרו עוד שני מתפללים שהפגינו נגד השוטרים שפעלו במקום וסגרו את ה'שטיבלאך' על מנעול ובריח.

מעצר הצעיר החרדי (צילום: ארי קופרשטוק)

בתיעוד נוסף שהגיע לידי 'כיכר השבת' נראים השוטרים כשהם עוצרים בברוטאליות צעיר חרדי אחר, תוך שהם מצמידים אותו ממושכות לרצפה.

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', לאחר ההצהרות של משטרת ישראל כי תפעל לאכוף את ההנחיות, פשטו הבוקר כוחות משטרה על בתי כנסת בריכוזים חרדים בכמה ערים ברחבי הארץ.

בעיר ביתר עילית פשטו כוחות גדולים של משטרה על 'שטיבלאך' קארו ברחוב דרכי איש בעיר וסגרו את המקום, תוך עימותים קשים על חלק מהמתפללים שצעקו על השוטרים.

מהמשטרה נמסר כי "במהלך פעילות השוטרים בביתר עילית איתרו השוטרים משעות הבוקר מספר בתי תפילה שפעלו בניגוד לתקנות ובמקום שהו עשרות מתפללים. השוטרים הורו למתפללים להתפזר ורשמו מספר דוחות על אי עטיית מסכה ויציאה למרחב הציבורי בניגוד לתקנות".

עוד נמסר מהמשטרה כי "בשעה זו עשרות מתפללים שפונו על ידי השוטרים מבית תפילה ממשיכים להתכנס בניגוד להגבלות ומסרבים להתפזר כוחות משטרה פועלים במקום לאכיפת התקנות ופיזור המתקהלים".

בתגובה להודעת המשטרה, נמסר מטעמו של ח"כ ינון אזולאי (ש"ס): "הגיע הזמן שבמשטרה יפסיקו לראות בחומרה מעשים נבזים מעין אלו, ויתחילו להעניש בחומרה את העשבים השוטים. שליחת התיק למח"ש אינו אלא שליחת התיק למחלקת חיפוי שוטרים על מעשיהם הפלילים. אני קורא למ"מ מפכ"ל המשטרה להשעות במיידי את השוטר שסרח. יחד עם זאת, אני מגנה כל אלימות כלשהי מכל צד שהוא וקורא לאחיי מהמגזר החרדי והכללי לנהוג באיפוק ולפעול ע"פ כללי משרד הבריאות".

בעיר אשדוד הגיעו הבוקר צוות שוטרים בליווי השיטור העירוני לבית המדרש של חסידות בעלזא וקנסו את המתפללים, תוך שכמה מהם אף עוכבו לחקירה לאחר שסירבו להזדהות. לאחר מכן הגיעו השוטרים לבית המדרש של חסידות פיטסבורג בעיר וקנסו את כלל המתפללים בסכומים של 500 ש"ח לכל אחד.

במודיעין עילית פשטה המשטרה על בית הנסת 'דרכי שמואל' של אנשי 'הפלג הירושלמי' בניסיון לאכוף את ההנחיות, כאשר גם שם פרצו עימותים בין המתפללים לכוחות.

כעבור שעה קלה נמסר מהמשטרה כי "בהמשך להתקהלות של עשרות מחוץ לבית תפילה בביתר עילית מספר מתקהלים סרבו לבקשת המשטרה להתפנות וחלקם החלו ליידות אבנים לעבר השוטרים וגרמו נזק לרכב משטרתי. שניים נעצרו לחקירה בחשד לזריקת אבנים ותקיפת שוטרים וניתנו קנסות נגד מחזיקי המקום ומספר מתקהלים שהפרו את התקנות. בשלב זה המתקהלים התפזרו והכוחות ממשיכים לפעול לאכיפת המגבלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר