פרסום ראשון

בשל דרישת הרבנית: הקרע בסאדיגורה לדיון בבית המשפט

למרות צוואת האדמו"ר ופסיקת הרבנים, בית המדרש בירושלים נמצא במוקד הסכסוך בתוך סאדיגורה. הרבנית ביקשה להתמנות ליו"ר העמותה במקום בעלה - מה שהוביל פנייה לערכאות משפטיות (ארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: ארי קופרשטוק)

פרסום ראשון: צוואת האדמו"ר מסאדיגורה בעל ה'אבירי ים', שטלטלה את עולם החסידות, עדיין מעוררת גלים בתוך סאדיגורה - וכעת מגיעה גם לערכאות משפטיות.

במהלך התקופה האחרונה, אחרי פסיקת הרבנים כי מותר לאחי האדמו"ר מסאדיגורה לכהן באדמו"רות אך הנכסים שייכים רק לאחד, כפי שנכתב בכתבה, התנהל משא ומתן בין הצדדים.

ברקע, העובדה כי בנו בכורו של האדמו"ר, שהוכתר לאדמו"ר בירושלים, מכהן בבניין המוסדות של החסידות בירושלים, בניין הנחשב לרווחי מבחינה כספית.

חברי העמותה של החסידות, חלוקים בשאלת היחס לאדמו"רים. לכן, ימים ספורים לפני ראש השנה, התרחש פיצוץ במהלך ישיבת חברי העמותה, שהתכנסו כדי לאשר תקציב מוסכם עבור ההוצאות הרבות של חודש תשרי.

במהלך הדיון, העלו הצעה למנות ליו"ר העמותה את הרבנית, אשת חבר לרבי זצוק"ל, בנימוק כי מן הראוי שהיא תמלא את מקום בעלה המנוח.

מנייעסים בכיכר על צוואת סאדיגורה

מאחורי הדרישה למנות את הרבנית, דרמה בין הקהילות: בחצה"ק סאדיגורה, יש מי שאינו מרוצה מהעובדה כי הבניין בירושלים נמצא תחת שליטת הבן הבכור.

מדובר בנכסים בעלי שווי כספי רב, הן בשל ערכם הישיר והן בשל העובדה כי המקום מכניס באופן קבוע סכומי כסף קבועים לטובת המוסדות.

גורמים שהיו במקום מספרים ל'כיכר השבת', כי בשלב זה, הרבנית - שנכחה בחדר סמוך הצטרפה לפגישה יחד עם עורכי הדין של העמותה, ובמקום התפתחו ויכוחים שכללו בין היתר השמצות וגידופים קשים.

לאחר מכן נערכה הצבעה, אך לא כולם מרוצים מהתוצאה והסערה שפרצה במקום - והדיון עובר לבית משפט.

כמה ימים לאחר ההצבעה פנו גורמים מצד הנהלת החסידות בבני ברק לבית המשפט בבקשה למתן צו מניעה בנושא, ואמש הוגשו המסמכים והשופט אף ביקש לצדדים להמציא מסמכים וכתבי תביעה לקראת דיון נוסף שיתקיים בבית המשפט המחוזי בקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר