אבל בבעלזא

המשב"ק של הרבי זיע"א: הרה"ח רבי יצחק לנדאו זצ"ל

אבל כבד בחסידות בעלזא: הלך לעולמו הרה"ח רבי יצחק לנדאו זצ"ל, מחשובי וזקני חסידי בעלזא, ומי ששימש כמשב"ק אצל האדמו"ר, הרה"ק מהר"א מבעלזא זיע"א (ברוך דיין אמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרה"ח רבי יצחק לנדאו זצ"ל (צילום: ללא קרדיט)

אבל כבד בחסידות בעלזא לאחר שבמהלך הלילה נפטר הרה"ח רבי יצחק לנדאו זצ"ל, מחשובי וזקני חסידי בעלזא, ומי ששימש כמשב"ק אצל הרבי הרה"ק מהר"א מבעלזא זיע"א, בן 89 בפטירתו.

המנוח שימש במשך שנים רבות כיד ימינו של הרבי מבעלזא זיע"א, עליו היה חביב מאד, ואף שהה לצדו בגטו בוכניא הידוע, ולאחר שעלו ארצה שימש המנוח כנמכ"ל ישיבת בעלזא ברחוב אגריפס בירושלים, תפקיד אותו ביצע במסירות גדולה, כולל גיוסי כספים לטובת הישיבה ולטובת מוסדות בעלזא בארה"ק.

בבעלזא מספרים כי הגאון רבי יצחק זצ"ל היה איש חסיד אמיתי ודבוק לרבותיו, אדם שישב תמיד בקרבת האדמו"ר, ושהיה מהווה דוגמא לכלל החסידים,כאשר בנוסף הוא אף חיבר בחייו את הספר הבעלזאי הידוע 'בקודש פנימה' שם הוא מספר על דרכי ההנהגה של הרבי מהר"א מבעלזא ועל סיפורים אותם ראה מקרוב.

תפקיד מיוחד היה לרבי יצחק ז"ל במסגרתו הוא היה זה שמקריא את העליות בבית המדרש הגדול של החסידות בירושלים, והוא היה זה שמכבד בדרך כלל את הרבי בעלייה לתורה.

בבעלזא מספרים כי המנוח סבל בימי חג הסוכות משושנה ברגלו, ולאחר שאושפז בבית החולים, מצבו הידרדר והסתבך, עד אשר החזיר את נשמתו ליוצרה למגינת לבם של בני המשפחה, מכריו ואלפי החסידים.

הותיר אחריו את בני משפחתו, בהם את בניו אשר חלקם משמשים כר"מים וכמגידי שיעורים בישיבות בעלזא ברחבי הארץ.

הלווייתו תצא בשעה 13:00 מבית המדרש הגדול דחסידי בעלזא בירושלים, להר המנוחות, שם יטמן סמוך לציונו של האדמו"ר מהר"א מבעלזא זיע"א.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר