בעקבות 'כיכר'

הדרמה בקונגרס הציוני: ההסכם עם ליברמן הושעה, החרדים שוקלים לפרוש

ההסכם השנוי במחלוקת בהסתדרות הציונית העולמית, שהיה אמור להגיע לאישור בכנס הפתיחה ולהעניק כוח אדיר בידי איווט ליברמן, נדחה - לבקשת החרדים • כל הפרטים (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ליברמן והחרדים, בימים יפים יותר (ארכיון כיכר השבת)

בעקבות 'כיכר השבת': ההסכם השנוי במחלוקת בהסתדרות הציונית העולמית, שהיה אמור להגיע לאישור בכנס הפתיחה אמש (שלישי), נדחה - בשל בקשת החרדים והליכוד להשעותו.

כזכור, אמש נחשף ב'כיכר השבת' ההסכם שחתמה הקואליציה החדשה בהסתדרות הציונית - עם המפלגות החרדיות - כאשר על פיו ישראל ביתנו הייתה אמורה לקבל כוח ותקציבים כמעט ללא הגבלה.

אלא ששעות ספורות לפני פתיחת הקונגרס, החליטו - אולי בפעם הראשונה - להשעות את ההסכם שהיה כבר חתום על ידי שלל סיעות הקואליציה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי היו כמה סיבות מרכזיות, בגינן הוחלט להשעות את ההסכם ולעכב את פתיחת הקונגרס לפחות עד יום חמישי.

גורם המעורה בנושא, מסביר ל'כיכר השבת', את השתלשלות הדברים: "היו פה כמה בעיות, מכל מיני כיוונים, שככל הנראה תחילה לא שמו לב אליהן, אך לאחר הפרסום ב'כיכר השבת' הכל צף במהירות".

"הסיעות החרדיות בהסתדרות הציונית, ש"ס ו'ארץ הקודש' (של פינדרוס), אף מנהלות כעת מגעים קדחתניים לפרוש מההסכם - בגלל ליברמן, וההטבות המופלגות שקיבל למרות שכוחו קטן משל החרדים".

עוד מוסיף הגורם, כי "גם נתניהו הבין לפתע, ש'המזרחי' (השייכת לציונות הדתית) קיבלה יותר מדי, וזה לא מצא חן בעיניו: בימים מתוחים אלו, כאשר בנט נוסק בסקרים, הדבר היחיד שחסר לו הוא לתת לו עוד כוח".

"דבר נוסף וחשוב", מוסיף הגורם, "הוא שצירים בתוך הליכוד ברחבי העולם, הודיעו למיקי זוהר כי הם הולכים להימנע בהצבעה, וגרמו לו כך להבין שהמהלך יסב מבוכה. לכן הוחלט לדחות את הפתיחה".

לעת עתה, חברי הכנסת והפוליטיקאים החרדיים ממלאים את פיהם מים, בכל הנוגע לנושא של ההסתדרות הציונית, אולי מהסיבה המוצדקת, שכמה שיותר ליברמן יכה את החרדים - הם יתנו לו יותר.

כך או כך, ליברמן שתפר כבר חליפות למקורביו, יכול לגנוז אותם לעת עתה, כי נראה שההסכם לא ייחתם גם בעוד יומיים ודברים מעניינים נוספים יכולים להתפתח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר