בסיור ברכסים. צפו

גמזו: "פתיחת מערכת החינוך החרדית זהו אתגר גדול"

לאחר שהיישוב החרדי בצפון הצליח להוריד את רמת התחלואה באופן דרסטי, פרויקטור הקורונה גמזו הגיע לביקור, שם הוסבר לו מהו הדבר החשוב ביותר לציבור החרדי (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
גמזו ברכסים, היום (צילום: דוברות רכסים. וידאו לע"מ)

פרויקטור הקורונה רוני גמזו וראש דסק החרדים ב'מגן ישראל' אלוף (במיל.) רוני נומה, הגיעו היום (ראשון) לביקור ברכסים, לאחר שהיישוב נהפך מאדום לירוק.

השניים הגיעו לבחון את ההצלחה ביישוב, שהיה 'אדום' לקורונה זמן רב, ובמהלך סיור במרכז השליטה העירוני אמרו: "מרכז מהסוג הזה לא היה מבייש ערים גדולות, שפועלות עם תקציב גדול בהרבה במאבק בקורונה. יש פה מעטפת מקצועית ומענה מהיר להתמודדות עם כל חשש להתפרצות מחודשת של המחלה".

גמזו הסביר לראשי היישוב במהלך הסיור, כי האתגר הגדול ביותר כרגע שמונח לפתחו ולפתחה של הממשלה, היא השאלה איך לפתוח את מוסדות החינוך בלי להביא לזינוק בתחלואה.

"פתיחה של מערכת החינוך במגזר החרדי זה אתגר גדול", הסביר גמזו, "לכן חייבים להיות זהירים מאוד, ולחייב את עובדי ההוראה להיבדק מעת לעת - גם אם הם מרגישים טוב".

ראש המועצה דן כהן אמר לבכירים, כי המגזר החרדי רואה בפתיחת מוסדות החינוך הנושא הראשון במעלה: "הציבור החרדי מוכן לוותר על הרבה מאוד דברים, העיקר שתימצא הדרך לפתוח את מערכת החינוך".

לסיור של גמזו ונומה התלוו גם סגן ראש המועצה יצחק רייך המנכ"ל יוסף חיים קקון, הקב"ט, מפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף אל"מ אלעד אדרי, מנהלי מוסדות ונציג המשטרה.

בסיור הוקרן סרטון מיוחד, תחת הכותרת 'מה עובר על המשפחה החרדית בימי הקורונה' - סרטון הממחיש את ההתמודדויות והקשיים הייחודיים למשפחה החרדית בתקופה זו, להם יש למצוא פתרונות בהחלטות שמתקבלות בקבינט ובממשלה.

בדיון שהתקיים בנוגע לאופי הייחודי של היישוב, העלה רוני נומה בפני ראש המועצה כהן את ההצעה לקיים אלפי בדיקות ביום אחד, על מנת לאפשר פתיחה נרחבת יותר של מוסדות חינוך ובתי כנסת ביישוב.

ברכסים שוקלים כעת את ההצעה, וממתינים לתשובה של דרג מקבלי ההחלטות, באשר למשמעות האופרטיבית של צעד מסוג זה - ההיתר לו והשלכותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר