"הגאון הרב אביב כוכבי"

הנאום של ח"כ יצחק פינדרוס נגד ה'ישיבות'

ח"כ יצחק פינדרוס נאם אמש במליאת הכנסת נגד ה'ישיבות' שפותחות בניגוד להוראות משרד הבריאות: "התקשורת הפסיקה להתריע על הפרות חוק" • צפו בנאום המלא (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת)

ח"כ יצחק פינדרוס נאם אמש (שני) במליאת הכנסת נגד ה'ישיבות' שפותחות בניגוד להוראות משרד הבריאות וחשף את הצביעות של הפוליטיקאים והתקשורת התוקפים את עולם התורה והציבור החרדי: "התקשורת הפסיקה להתריע על הפרות חוק".

הנאום המלא

אני רוצה להביא בפניכם משהו שאני מתפלא מאוד. אני חייב אולי להתנצל בפני אזרחי ישראל ובפני הכנסת; כנראה תקפנו יותר מדי את המשטרה ואת התקשורת, ובגלל זה הם פוחדים להתמודד עם קריאות למרד. אני רוצה לצטט את הרבנית רותם ידלין, מנהלת סמינר גזר – אתם מכירים את המקום הזה? – אני מתכוונת לעשות הכול בשביל להחזיר את הילדים. אנחנו רוצים להחזיר את הילדים שלנו לבית ספר ללמוד. אנחנו מבינים את המשמעות על הנפש שלהם. לכן, נעשה הכול. אנחנו בסך-הכול בעד הילדים. נגד החוק. הרבנית מגזר.

אני רוצה לצטט עוד רב – הרב תמיר עידאן, מנהל תלמוד תורה שדות נגב: החלטנו ליזום מהלך של כניסת המורים ליישובים, הקמת כיתות ומוקדים לימודיים – מהלך שהוכיח את עצמו. נמשיך לחשוב על דרכים יצירתיות נוספות לקידום לימודים.

יש עוד ראשי ישיבות בתל-אביב שהונחו להציב שולחנות מחוץ למסעדות שבעליהן מפירים הנחיות כדי לסייע להם. אני התפלאתי. פתחתי את ידיעות אחרונות ואת מהדורות החדשות, ואני לא רואה – לא את המשטרה – ואני לא רואה את התמונות המפחידות מקריאות המרד. אבל זה עוד לא הכול. רב הישיבה, הרב יזהר שי – אני לא יודע אם אתם מכירים אותו, ראש ישיבה חשוב: לא נכון להחזיק ילדים שלא יראו את המורים שלהם. יש עשרות אלפי תלמידים שפגשו את מוריהם. מצדיע למורים ולמנהלים שהפרו את החוק והוראות הממשלה. לא ראיתי את הזעקה.

עכשיו אני אספר לכם על ראש ישיבה עוד יותר חשוב, ראש ישיבת צה"ל, הגאון הרב אביב כוכבי, ציטוט: התרגיל יתקיים מחר גם במחיר של אלף נדבקים, כי אין לנו ברירה. העובדה שיש קורונה לא יכולה לא יכולה לשתק את צה"ל. ביטלנו תרגילים, אנחנו חייבים לאמן את הכוחות. אני מנהל את הסיכונים, והכשירות של צה"ל לא יכולה להיפגע.

רבותי, לצערי הרב, כנראה הדברים שלנו כאן פעלו יותר מדי. משטרת ישראל הפסיקה להשליט סדר. התקשורת הפסיקה להתריע על הפרות חוק, ואני מתנצל על זה בפני אזרחי ישראל. תודה רבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר