היועמ"ש נפגע

נבהלו מהפרסום? נסגר התיק נגד השכנה של מנדלבליט

אחרי פרסום החקירה נגד השכנה של היועץ המשפטי שמלמלה לעברו 'פרשת משפטים, בושה', הודיעו לה מהפרקליטות כי התיק נסגר, ולא יגישו נגדה כתב אישום (ארץ)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

שמונה חודשים אחרי פתיחת התיק, ימים ספורים אחרי הפרסום של איילה חסון, הודיעו היום (רביעי) בפרקליטות לשכנה של היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, כי תיק החקירה נגד ייסגר, ולא יגישו נגדה כתב אישום.

החקירה נגד עורכת הדין הדתייה, המתגוררת בסמיכות ליועמ"ש בעיר פתח תקווה, נפתח לאחר שמלמלה לעברו "פרשת משפטים - בושה".

לפי הדיווח ביום חמישי האחרון של אילה חסון בחדשות 13, מדובר באישה שילדיה לומדים עם ילדיו של היועמ"ש וחמיה אף מתפלל עמו באותו בית כנסת.

בשבת פרשת משפטים, מלמלה האישה לעבר מנדלבליט, כאשר חלפה על פניו ברחוב, בלחש, את המילים "פרשת משפטים, בושה". לדבריה, היא לא התלהמה או צעקה, אלא סיננה תוך כדי הליכה.

בחלוף זמן מה, עצרה לידה ניידת משטרה, ממנה יצאו שני שוטרים, שביקשו ממנה להתלוות אליהם לתחנה כדי לחקור אותה בגין עבירה של הטרדת איש ציבור.

"לא אחלל שבת", היא ענתה לשוטרים, ודרשה: "אם אתם רוצים - תבואו איתי לבית שלי שנמצא פה קרוב, וניישב את זה שם".

בשלב זה השוטר פנה לצד הדרך כדי לשוחח בטלפון עם אדם שככל הנראה הכתיב לו הוראות, ולאחר מכן התעקש שהיא תיסע לתחנה. "מי מתעקש כל כך שאחלל שבת?", תהתה האישה, ונענתה: "זה מפקד תחנת פתח תקווה".

כאשר השוטר איים אליה שאם לא תתלווה לחקירה הם יאזקו אותה בכוח מול ילדיה, נכנעה האישה הדתיה ונסעה עמו לתחנה בעיצומה של שבת קודש.

בתחנת המשטרה, מתברר, השתנתה הגדרת העבירה בגינה היא נחקרה. "חוקר בשם אבינועם אמר לי, שכל פנייה למנדלבליט היא חדירה לפרטיות, ולכן הוא חוקר אותי. לא על העלבת עובד ציבור".

עוד אמר לה החוקר, לדבריה, כי למרות שהמאבטח של היועמ"ש סיפק גרסה זהה לשלה, מנדלבליט עצמו הוסיף לתאר דברים אחרים - שלטענתה לא עשתה. בפועל. "החוקר הסכים שאני לא נראית מסוכנת, אבל לקח ממני טביעות אצבע ונאלצתי להצטלם כמו עבריינית", היא אומרת.

ולסיום, אמרה האישה לאיילה חסון: "אני ממש מפחדת ממנדלבליט, שהוא יהפוך את עולמי. אני לא רוצה תיק פלילי בגלל שטות כזו".

היועמ"ש מנדלבליט מסר ל'חדשות 13' בתגובה, כי יש לפנות למשטרת ישראל לבירור הפרטים הנטענים, "ומכל מקום, האירוע טופל ללא שום מעורבות מצד היועץ, שהוא כידוע אישיות מאובטחת. היועץ לא התלונן ולא התבקש להתלונן בעניין".

"מדובר באירוע ובחקירה מלפני שמונה חודשים. החשודה נחקרה באזהרה, ובסיום החקירה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות", הוסיפו במשטרת ישראל, בתגובה לפרסום המקרה המוזר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר