מחקר גילה

חיסון נגד שפעת עשוי למנוע תחלואה בקורונה

תוצאות של מחקר חדש שנערך בהולנד מעלה כי מי שמתחסן נגד שפעת, נמצא בסיכון נמוך יותר לתחלואה בנגיף הקורונה • החיסון מייצר מולקולות הנלחמות בזיהום של הקורונה (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

עם תחילת החורף, וברקע החשש מקריסה בבתי החולים בעקבות התחלואה הגבוהה מידי שנה בתקופה זו, ובעיקר השנה עקב הקורונה - מחקר חדש מביא איתו קצת בשורות טובות.

מחקר שנערך בהולנד על צוותי רפואה מצא כי אלו שחוסנו בחורף שעבר נגד השפעת, נמצאים בסיכון נמוך יותר לחלוף בנגיף הקורונה.

לפי החוקרים שערכו את המחקר הראשוני, החיסון נגד שפעת מייצר בגוף מולקולות שנלחמות בנגיף, המכונות ציטוקינים. יודגש כי מדובר במחקר ראשוני בלבד.

יצוין עוד כי אם מקבלים את הציטוקינים אחרי שחולים בקורונה, הם עלולים להיות מסוכנים. אך עם מקבלים את החיסון מראש, הם מונעים תחלואה בקורונה.

לפי המחקר של מומחים למחלות זיהומיות במרכז הרפואי של אוניברסיטת ראדבוד שבהולנד, אלו שקיבלו את החיסון לשפעת בעונת החורף הקודמת היו בשיעור נמוך של 39% בסיכון להידבק בקורונה.

עם זאת, מספר חוקרים מובילים אומרים כי יש צורך לאשש את הממצאים המפתיעים לפני שמקבלים לפי מחקר זה החלטה חד משמעית.

אלן פוקסמן, אימונוגית ופתולוגית קלינית מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ייל אמרה כי "מדובר במחקר מסקרן מאוד, אך הוא מצריך עוד נתונים ממחקרים נוספים על מנת שניתן יהיה להגיע למסקנה ברורה".

בין היתר, היא מציעה אפשרות אחרת לתוצאות. אנשים המקבלים חיסוני שפעת, הם בדרך כלל אנשים המודעים יותר לבריאותם, ולכן נזהרים יותר גם מפני הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר