הדיון הופסק

תיבחן מחדש הגבלת הארבעה איש בחנויות

משרד הבריאות נענה לדרישת יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ויבחן מחדש את ההגבלה על מספר הנכנסים לחנויות העומד כיום על ארבעה, לטובת יצירת מדרג בהתאם לגודל החנות (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת)

מספר הגבלות שכבר קיימות, יעלו היום (רביעי) לדיון מחודש לקראת שינוי אפשרי בהן, במשאל טלפוני שייערך על כך בין שרי קבינט הקורונה.

מדובר על אישור של שינויים בתקנות שיכללו בין היתר מענה לדרישות ועדת החוקה של הכנסת לפתיחת גני החיות, פתיחת אטרקציות ועסקים נוספים באילת, ואף בהתאמה של ההגבלה על מספר נוכחים בחנויות לגודלן.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, שדרש זאת ושמע בשיחה שקיים עם שר הבריאות יולי אדלשטיין על קיום המשאל הטלפוני, הכריז על הפסקה בדיונים לפני ההצבעה על התקנות לפתיחת המסחר.

קודם לכן אמרה בוועדה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, כי "משרד הבריאות עובד על פיתוח קוד QR בכניסה לחנויות, שיאפשר מידע על הנכנסים, כדי לקטוע שרשראות הדבקה ולפתוח חנויות לכמות יותר גדולה".

בתגובה אמר לה היו"ר ח"כ יעקב אשר, כי יש לשקול "מדרג פתיחת חנויות, לפיו חנויות של עד 50 מ"ר יישארו על ארבעה קונים, ומעל 50 מ"ר - עם מספר יותר סביר. כשרואים את התורים בחוץ של מאות אנשים, ושומר שצריך לבדוק שהם לא יריבו, אולי צריך לחשוב על תיקון גם בנושא הזה".

אלרעי פרייס השיבה: "נחשוב מחדש על הגבלת המספר, כי עכשיו כשהקבינט החליט על פתיחת ה'ביגים', יש מקום לחשוב על מדרג. המסחר היה אמור להיפתח רק בשלב 3, כי יש מאחורי זה עיקרון אפידמיולוגי שבשלב 2 ייפתחו מקומות עם כמות קטנה ומתחלפת של אנשים".

"מרגע שאמרו שרוצים לפתוח את חנויות הרחוב, משיקולים כלכליים, הוחלט שצריך לנסות לשמר את אותו עיקרון אפידמיולוגי", הוסיפה ראש שירותי בריאות הציבור.

ח"כ יעקב אשר התייחס לדבריה ואמר: "כשחוקקנו את חוק הקורונה הגדול, עמדנו על כך שיהיה רישום במקומות, כמו מסעדות והופעות שאנשים לא מפחדים לתת את שמם ממילא. אבל בחנויות זו חדירה יותר גדולה לפרטיות".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר