בעיר שחוברה לה יחדיו

עולי הרגל השנה יזכו לחוויה ייחודית של עבר, הווה ועתיד

לקראת חג הסוכות, ארגנו עבורכם בתיירות הרובע היהודי מבחר סיורים מיוחדים במעלה היסטוריית הרובע, מתקופת בית המקדש ועד לימינו אנו. הסיורים מותאמים למשפחות עם ילדים ומעשירים את עולם התוכן בידע נרחב ומרתק (תיירות, סוכות).

מבחר סיורים מיוחדים במעלה היסטוריית הרובע (צילום: יח"צ)

לו אבנים היו יכולות לדבר וסמטאות היו חושפות את סודותיהן הרי שמכל פינה בעיר בעתיקה היו היה נשמע מלל אינסופי. היסטוריה בת שלושת אלפי שנים העולה ונגלית ככל שמעמיקים בין הרחובות הצרים, מכל עבר נשקפת לה פיסת היסטוריה וכל זווית מגלה לנו את צעדי אבותינו מכל הדורות.

חג הסוכות, הראשון משלושת הרגלים בשנה, החג בו היו עולים רבבות בני ישראל אל ירושלים הקדומה, לחוג ברוב עם את שמחת בית השואבה ולספוג את קדושת העיר לקראת החורף המתקרב.

לקראת חג הסוכות, ארגנו עבורכם בתיירות הרובע היהודי מבית החברה לשיקום הרובע היהודי מבחר סיורים מיוחדים במעלה היסטוריית הרובע, מתקופת בית המקדש ועד לימינו אנו, דרך שחרור העיר העתיקה מלחמת ששת הימים ושיקום בית כנסת החורבה בשנים האחרונות. הסיורים מותאמים למשפחות עם ילדים ומעשירים את עולם התוכן, הן של המבוגרים והן של הצעירים בידע נרחב ומרתק.

לפרטים והזמנות- הקליקו כאן

בין הסיורים אותם מציעים בתיירות הרובע, סיור בבית הכנסת החורבה המשוקם, סיפורו של בית כנסת החורבה, בית הכנסת המפואר והגדול ברובע היהודי, הוא סיפורה של חידוש ההתיישבות היהודית האשכנזית בירושלים. ביקור בבית הכנסת המרהיב הוא גם מסע בזמן – מעליית רבי יהודה החסיד ותלמידיו לירושלים במאה ה-17, דרך חידוש הקהילה האשכנזית בראשית המאה ה-19, הקרבות הנואשים להגנת הרובע היהודי בתש"ח ועד לשיקום הרובע מאז 1970. לאחר שחזור ובנייה מורכבים, שחשפו גם ממצאים ארכיאולוגיים מאז ימי בית המקדש השני.

בית כנסת החורבה המשוקם (יח"צ)

בית פלוגות הכותל, מיצג מרתק על לוחמי פלוגת הכותל שנאבקו ערב קום המדינה עם קיום תפילות יהודיות כסדרן אל מול שריד בית מקדשנו וגולת הכותרת, הניצחון מול הכוחות הבריטים על קיום תקיעת השופר במוצאי יום הכיפורים בכותל המערבי.

המלחמה על הכותל (יח"צ)

עוד בסיורים, הבית השרוף – בית משפחת הכוהנים קתרוס המחזיר אותנו לימיה האחרונים של ירושלים שלפני החורבן ונפילת העיר בידי הכובש הרומאי – במקום מיצג אורקולי מרגש.

לפרטים והזמנות- הקליקו כאן

הגן הארכאולוגי ירושלים – מסע מיוחד בזמן לימים הקדומים, ימי תפארתה של ירושלים, בהם הייתה לאבן שואבת לעולם כולו. המבקרים יעמדו תחת שרידיה של קשת רובינסון אשר הייתה המחלף הקדום בעולם, יבקרו בשרידי החנויות שניצבו בצד הדרך ולחזות במקוואות הטהרה ששימשו את עולי הרגל לבית המקדש. במסע יפסעו המבקרים במדרגות הרחבות אשר בנה המלך הורדוס והובילו אל רחבת בית המקדש, יצפו בשרידי הארמונות הרומיים שניצבו במלוא תפארתם כמה מאות שנים מאוחר יותר, יבקרו בחדרים הביזנטיים המרשימים הניצבים במקום ויצעדו על החומה העות'מאנית הצופה על האזור כולו.

לפרטים והזמנות- הקליקו כאן

בנוסף מציעים בתיירות העיר סיור מיוחד בן שעתיים משער יפו ועד לשערי חולדה שהיוו את הכניסה לבית המקדש בימי קדם, הסיור יעבור דרך האתרים שהוזכרו קודם.

אטרקציה ייחודית הנפתחת בימים אלו היא סיור vr ברחבי הרובע עם משקפי תלת מימד מיוחדים שיחזירו את המטיילים לתקופתה של ירושלים בתפארתה, במהלך הסיור ייחזו המשתתפים בבית המקדש בתפארתו, כהנים בעבודתם, לויים בשירתם, הכהן הגדול בשמונת הבגדים, המזבח, השולחן והמנורה אשר יחסירו בלב כל צופה ואת עם ישראל הנוהר בריבבותיו אל הבית הגדול והקדוש.

ללוויים המגיעים לירושלים מחכה הפתעה מיוחדת, שחזור מעמד שירת הלוויים על מדרגות חולדה כפי שהיה בתקופת בית המקדש בהובלת הזמר יהונתן הלוי רזאל.

לרגל חג הסוכות מציעים כעת בתיירות הרובע היהודי כרטיס משפחתי במחיר מוזל במיוחד, הכרטיס כולל כניסות לאתרי הגן הארכיאולוגי ירושלים, בית כנסת החורבה, הבית השרוף, בית פלוגת הכותל, ומתחם ארבעת בתי הכנסת הספרדיים במאה שקלים למשפחה עד שמונה נפשות.

בחג הסוכות הבא עלינו לטובה עולים לירושלים וזוכים לחזות בירושלים עת בניין בית המקדש ועד לימינו אנו.

לחוויית סוכות מרגשת וקבלת פרטים - הקליקו כאן

סיור ברובע היהודי (יח"צ)
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר