"הגל הכי קשה"

הקורונה בעיר החרדית: 'אנחנו לקראת קטסטרופה אמיתית'

עם עלייה עקבית ומהירה בכל מדדי התחלואה, ניצבת בני ברק בפני ימים קשים ביותר - כך לפי מחזיק תיק הבריאות בעיר משה מורגנשטרן, שמספק נתונים מדויקים אותם הוא מקבל מתוקף תפקידו (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בני ברק. ארכיון (צילום: מוטי גרין)

מחזיק תיק הבריאות בבני ברק, עו"ד משה מורגנשטרן, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת', כי "אם מצב תחלואת הקורונה בעיר יימשך, הגל הנוכחי יהיה גרוע יותר מהראשון והשני", ומגדיר את הצפוי לתושבים כלא פחות מקטסטרופה.

מורגנשטרן פותח בנתונים, אותם הוא יודע בתוקף תפקידו: "מספר החולים כעת בבני ברק עומד על 611, כאשר לפחות 102 מהם נוספו ביממה האחרונה בלבד. ביום הקודם היינו על 115 חדשים, לפני כן 100 וביום שלפניו 77. בשבוע וחצי האחרונים אנחנו רק עולים ועולים".

"מקדם ההדבקה עומד על 2", מוסיף חבר מועצת העיר, "כאשר ביום הכי רע שלנו, בגלי הקורונה הקודמים, היינו ב-1.4. אם ה'מקדם' יישאר כזה גבוה, אנחנו צפויים לקטסטרופה האמיתית. אם מסתכלים על זה נכון, מדובר בגל הכי קשה".

לדברי מורגנשטרן, ישנה גם עלייה במספר המאושפזים בבני ברק: "אם היינו על מאושפז אחד לפני שבוע, עכשיו אנחנו עומדים על 13. מתוך 100 החולים האחרונים, 7 מעל גיל 65. אחוז הבדיקות החיוביות - 9.6%".

בני ברק, בעת הגל הראשון (צילום: מוטי גרין)

"אנשים פחות שומרים", עובר מחזיק תיק הבריאות להסבר המצב, "כי מרגישים את הסוף. גם היה הרבה חוסר שמירה בחנוכה, כאשר אנשים התארחו והיו אירועים משמעותיים".

מורגנשטרן מוסיף: "ישנן קהילות ששמרו מאוד לפני, ועכשיו הם לא שומרים. גם חתונות - אם בעבר היו חתונות של 50 משתתפים, עכשיו אנחנו עומדים על 300".

"המדינה עוד לא יודעת איך להתמודד עם הגל הזה, ואין עוד החלטה מה לעשות. אנחנו מחכים לצעדי משרד הבריאות, ומיידעים את הרבנים בנתונים, במצב, והם יחליטו את דעתם".

וישנן גם ההשלכות הקשות על פרנסת התושבים החרדים. "המצב הכלכלי של סוחרי העיר נורא ואיום: ברחוב רבי עקיבא, כמעט כל חנות שנייה נסגרה כבר. כרגע נראה, שהגל הנוכחי יהיה גרוע מהראשון והשני", מסיים עו"ד מורגנשטרן בדאגה.

חבר המועצה מורגנשטרן (ללא קרדיט)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר