תיעוד סוער

מהומת ענק ב'מלונית': המבודדים ניסו לצאת - ונהדפו בכוח

אזרחים שהגיעו מחו"ל ונשלחו למלונית - נוהל שאמור לפקוע בזמן הקרוב - נהדפו בכח בידי מאבטחים וכוחות משטרה בעת שניסו לצאת מהמלונית. "רוצים להיות חופשיים", הם אומרים ל'כיכר'. צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג בטבת תשפ"א | 28.12.20
העימות הסוער (צילום: יובל פרץ)

אזרחים השוהים בבידוד במלונית הקורונה לאונרדו בירושלים, ביקשו להפגין בכניסה לבנין, במחאה על הפרת זכויותיהם לטענתם, ובמקום התפתח עימות אלים בינם לבין המאבטחים.

צו חובת הבידוד במלוניות לשבים לישראל אמור לפקוע השבוע, וככל הנראה משרד הבריאות לא יבקש את הארכתו, כפי שהסביר סגן השר כי "החיסונים כנראה יעילים מול המוטציה ולכן נכון לעבור לבידוד בית". הנוהל החלופי הנשקל, הוא בדיקת קורונה בנתב"ג ו'בידוד ביתי', כאשר רק אלו שיסרבו לבדיקה יישלחו למלונית.

אך אלו שכבר כיום בבידוד במלונית, זועמים: מדובר על קבוצה של כמה מאות בני אדם, שהועברו ל'לאונרדו' היישר מנתב"ג לפני שלושה ימים, ביניהם מתפללים ששבו מציונו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה.

בשעות האחרונות הם זעקו תחילה מהחלונות, אחר כך ירדו ללובי ובהמשך רבים מהם החליטו לפתוח את דלתות המלונית בכוח "כדי לממש את הזכות שלנו לחופש", כהגדרתם.

יובל פרץ, המבודדת במקום, מתארת בשיחה עם 'כיכר השבת': "בדרך כלל הדלתות פה נעולות, ממש כמו בכלא, ואסור לנו לצאת. אין פה שום פינה שאפשר לנשום אוויר צח, חוץ מהחלון הקטן שבחדר".

שוטרים מתריעים באחד המפגינים

"זה מאבק על הזכויות שלנו", היא טוענת: "אנחנו כלואים פה, ויש פה אנשים שלא עשו להם בכלל בדיקות קורונה, או שהובטחה להם 'ועדת חריגים' לבידוד ביתי אבל רק מעבירים אותם מאחד לשני בלי תשובות".

לדברי פרץ, "מעל לכל זה מאבק על הזכות שלנו לחופש, להיות עם חופשי בארצנו. כולם פה מוכנים לבידוד ביתי. ההרגשה היא כאילו אנחנו עדר צאן".

"אני ומשפחתי עשינו בדיקת קורונה מיד עם הנחיתה בנתב"ג והיא יצאה שלילית", היא מוסיפה. טענה אחרת הנשמעת במלונית, היא ש"בכל יום מתגלים פה חולי קורונה שהגיעו מטיסות יום קודם, ובכך מסכנים למעשה את אלה שבריאים ויצאו כבר שליליים לנגיף".

במהלך העימות הפיזי הוזעקה למקום משטרה, שהדפה את האזרחים בחזרה ללובי, והתריעה באופן ברור: "מי שלא ייכנס לחדרים, יקבל קנס של חמשת אלפים שקל. כולכם רשומים במערכת, ויישלח דו"ח לביתכם".

צפו בעימות הסוער

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר