בבוקר שאחרי המהומה

ההורים ניצחו את רמי גרינברג; בית הספר נפתח כרגיל

יממה לאחר שרמי גרינברג עמד במשך זמן רב והתעמת עם הורים בניסיון לסגור את בית הספר 'בית יעקב', הבוקר, בית הספר נפתח כרגיל, לאחר שהוברר כי פעל ללא סמכות (בארץ)

(צילום: באדיבות המצלם)

בית הספר 'בית יעקב' של 'החינוך העצמאי' במרכז העיר פתח תקווה נפתח הבוקר (שני) כרגיל, וזאת יממה בלבד לאחר שראש העיר רמי גרינברג, ניסה לסגור את המקום - ללא סמכות. אלא שהמקום נעדר השומר הקבוע, שהוא נחשב כשכיר של העירייה.

הכניסה לבית הספר, הבוקר (באדיבות המצלם)

"ניצחנו, ניצחנו את ראש העיר רמי גרינברג", אומר ל'כיכר השבת' אחד מהורי התלמידות. "ראש העיר, כך התברר, פעל בלי סמכות, והבוקר הוא נעלם מהמקום. אם באמת הנושא היה בריאות התלמידות, היה מצופה שיילחם גם הבוקר כדי שהמקום יישאר סגור. לא?".

כזכור, כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג פעל אתמול בשערי בית הספר 'בית יעקב' בניסיון להביא לסגירת המקום, בטענה לתחלואה גבוהה. בהמשך התברר כי מתוך כ-1,200 תלמידות רק עשר מהן התגלו כחולות.

רמי גרינברג התייצב בשעת בוקר מוקדמת עם עובדי עירייה בשערי בית הספר וסגר את המוסד החינוכי. לא מעט הורים הביעו תרעומת על ההתנהלות השערורייתית, והטיחו בפניו כי אין זה מסמכותו, אך הוא עמד במקום במשך זמן רב והתעמת עם ההורים ומנע את כניסת הילדות הקטנות.

המהומה בשערי בית הספר, אתמול (באדיבות המצלם)

רק לאחר השעה 09:00 בבוקר הגיעה למקום המשטרה וכן מפקחת מטעם משרד החינוך, שהורתה לפתוח את בית הספר. ראש העיר רמי גרינברג עזב את המקום ומורות בית הספר נכנסו.

אמש, קיבל גרינברג מכתב נחרץ מהלשכה המשפטית במשרד החינוך, בו מובהר לו מפורשות, עם אסמכתאות מהחקיקה והתקנות, כי אין לו שום סמכות לסגור את המוסד החינוכי. יתירה מכך אף הובהר לו כי "בהתנהלותכם, במסגרתה הוריתם וביצעתם את סגירת בית הספר הנדון, פעלתם בחוסר סמכות וכן יש בה משום הפרה של חוק לימוד חובה".

במכתבה, דרשה היועצת המשפטית ממשרד החינוך: "לאור האמור לעיל הנכם נדרשים לפעול בהתאם להוראות הדין והנהלים האמורים, ולחדול מכל פעולה המביאה לסגירת בית הספר, וזאת בחוסר סמכות".

בית הספר הבוקר, ללא שומר (באדיבות המצלם)

הבוקר, כאמור, לאחר המהומה הגדולה כאשר מאות בנות נשלחו חזרה לבתיהן - חלקן לבתים ללא הורים שכבר יצאו לעבודה, שערי בית הספר נפתחו כרגיל, וההורים שלחו את בנותיהן ללמוד, לפי ההנחיות, בתקווה שהשקט והרוגע יחזרו למקום.

יחד עם זאת, ההורים דיווח ל'כיכר השבת' כי במקום לא מוצב שומר, הנחשב שכיר של העירייה, וכן המזכירה של בית הספר לא הגיעה. פנינו לעיריית פתח תקווה בנושא אך תגובתה לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

ח"כ אליהו ברוכי, תושב העיר ולשעבר יו"ר סיעת 'יהדות התורה' בעירייה, פנה אמש אל עו"ד דני חורין, שמונה לאחרונה למ"מ מנהל מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים וביקש את התערבותו המיידית "בדבר סגירת ביה"ס 'בית יעקב' בפתח תקווה בידי ראש העיר בעקבות תחלואה בקורונה".

לעומת זאת, יו"ר סיעת ש"ס בעירייה, אליהו גינת, גיבה את ראש העיר וטען כי הוא היה שותף מלא להחלטה. כ"ראש אגף ביטחון וחרום הייתי שותף מלא להחלטת ראש העיר לסגור את המוסד וכמובן שאני תומך בה", טען גינת בהודעתו.

"עם כל הצער שבדבר, ואני מבין את כל ההשלכות, מדובר בהתפרצות שאנחנו חייבים לזהות ולעצור בזמן - למען בריאות הציבור", כתב גינת, "בהתייעצות עם גורמי ביטחון וחרום קיבלנו החלטה. ידענו שתהיה התנגדות. אנחנו מודעים לקושי אבל כנבחרי ציבור, רובצת עלינו אחריות כבדה. אפשר להסכים איתנו ואפשר לחשוב אחרת. ברגע האמת צריך לקבל את ההחלטה, באומץ ונחישות".

אחד התושבים תוהה בשיחה עם 'כיכר השבת', "עם כל כך הרבה אומץ ונחישות, מה קרה הבוקר? לאן הלכה האחריות? כיצד נגמרה ההתפרצות בתוך יממה אחת בלבד? מה עם הדאגה לבריאות הציבור?".

ראש העיר רמי גרינברג הסביר אתמול כי "המטרה שלנו היא אחת – לקטוע את שרשרות הדבקה, לטובת התושבים ולמען בריאותם. אנחנו מבינים את הקושי, אך בד בבד נעשה כל שנצטרך כדי להיאבק בתחלואה. העובדה שמוסד כמו תלמוד תורה 'ברכת יעקב', שנשמע תמיד לגדולי ישראל, ושחרד לגרום ביטול תורה לתלמידיו, מכריז על סגירת שעריו בגלל התחלואה האדירה שלצערנו משתוללת שם, מלמדת עד כמה המצב התחלואתי בשכונה הוא כזה - שצריכים לעצור הכל ולהשתלט על שרשרות ההדבקה. אני קורא לכולם, לשנס מאתניים ולהצטרף למאבק - שכולנו מקווים שיהיה האחרון שניאלץ לנהל נגד הקורונה.

"מול הפעילות החשובה שאנו נוקטים, מצער מאוד לראות ניסיונות של כמה פוליטיקאים מגזריים - להתסיס את הציבור נגד ההחלטות הבריאותיות שלקחנו, כשבחוסר אחריות נפשע ומתוך כוונה פופוליסטית, הם מנסים לערער על ההחלטות המקצועיות ולוקחים על עצמם נזקים בריאותיים, חולי ומוות, שעלולים לצאת מאותו זלזול שהם משדרים לציבור.

"אנחנו מי שמביאים למגזר החרדי בעיר בשורה אדירה בבינוי ובהתפתחות בתי הספר, גם במרכז העיר, גם בשכונת גני הדר, וכך בשכונות נוספות. גם בבית הספר 'בית יעקב' שאותו הוריתי לסגור, אני מביא בשורה של תנופת בנייה שלא הייתה בו שנים, לעוד ועוד כיתות ודברים נוספים. ואלה מוסדות של הציבור החרדי שלא קיבלו דבר במשך שנים מאותם פוליטיקאים שמנהלים כעת מאבק פופוליסטי זול וחסר אחריות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר