750 ש"ח לכל אדם

נתניהו מחלק כסף: אלו עיקרי תכנית המענקים החדשה

שר האוצר וראש הממשלה הציגו את תכניתם הכלכלית החדשה, בעקבות משבר הקורונה, ובמרכזה חלוקת מענקים לאזרחים ולבעלי העסקים שנפגעו. גנץ: "תצוגת תחמנות" (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

ראש הממשלה ושר האוצר הציגו הערב (ראשון) את תכניתם הכלכלית החדשה, בשל משבר הקורונה, ובמרכזה מענקים נוספים לאזרחים ולבעלי עסקים.

לפי התכנית, כל אדם מגיל 18 ומעלה שעל פי מצבו הכלכלי הוא מתחת לעשירון השביעי (שהכנסתו גבוהה מאוד), יקבל 750 שקל. בנוסף, משפחות יקבלו מענק של 500 שקל עבור כל ילד, עד הרביעי, ו-300 נוספים עבור כל ילד מחמישי והלאה.

כמו כן, בעלי העסקים שנפגעו במשבר הקורונה, יזכו למענק של 25% ומעלה מהכנסתם טרום המגפה - סכום שיהיה על פי ההערכות בין 8,000 ל-30,000 שקל (עם מחזור העסק הוא מינימום 18,000 שקל).

נתניהו הסביר: "בשלב הזה אנחנו חייבים לעשות שני דברים: להמשיך לתת עוד עזרה לאלו שנפגעו, ולהזניק את הכלכלה שלנו קדימה על ידי עידוד עסקים ועידוד הצריכה. אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז, אפילו לרגע".

"עד היום הבאנו הרבה תכניות סיוע לאזרחים, לעצמאיים, למובטלים ולעסקים, אבל אני חייב להגיד שאזרחים ועסקים רבים עדיין זקוקים לעזרה וסיוע כלכלי. אני שומע אותם וקשוב להם, אנחנו מדברים איתם ופועלים לעזור להם כמו הערב".

לדבריו, "במקביל, חייבים להזניק את הכלכלה שלנו קדימה על ידי תמרוץ העסקים והגדלת הצמיחה. ויחד עם שר האוצר אני מביא תכנית כלכלית נמרצת שתסייע לכל אזרחי ישראל, בראש ובראשונה לעסקים קטנים ובינוניים ומבקשי העבודה".

"כפי שדאגנו לחיסונים לכל אזרח ואזרחית, כך נדאג לסייע כלכלית לכל מי שנפגע מהקורונה. אביא את התכנית לאישור הממשלה, על כל הסיעות בתוכה, ואביא לכנסת מה שדרוש חקיקה. כמובן שייתכנו שינויים פה ושם אבל זו התכנית הבסיסית, שאני מצפה מכולם לתמוך בה ומאמין שהרוב הגדול יתמוך בה בהתלהבות".

נתניהו הוסיף: "אני בטוח שרוב השרים והח"כים יתייצבו לצד העסקים בישראל, ולא ירצו לפגוע ברווחתם של האזרחים. אם התכנית לא תאושר עכשיו, היא תידחה בחודשים רבים, עד שתוקם הממשלה הבאה, ואנשים לא יכולים לחכות. העסקים והעצמאיים לא יכולים לחכות. לכן אנחנו ממשיכים לעבוד גם עכשיו".

"כפי שעבדנו באחדות מול הקורונה הבריאותית, נפעל גם מול הקורונה הכלכלית, לכל האזרחים, בלי יוצא מן הכלל. נכנסנו יחד לקורונה, ונצא ביחד מהקורונה, מאוחדים וחזקים יותר מאי פעם", סיים ראש הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר