אשר זעם ועצר

סאגת הגדלת הקנסות למוסדות פתוחים: הליכוד וכחול לבן מתקרבות

התפתחות במשבר הפוליטי סביב החוק להעלאת הקנסות למפרי הנחיות הקורונה: הליכוד מתחיל ליישר קו עם כחול לבן בנושא, למורת רוחן של ש"ס ויהדות התורה המתנגדות (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
סגירת חיידר. ארכיון (צילום: עינת אמיר, דוברת המועצה המקומית גבעת זאב)

ועדת החוקה של הכנסת הפסיקה לפני שעה קלה (רביעי) את דיוניה, זה היום השני, בחוק הגדלת הקנסות, לאחר שנציג הליכוד הפתיע והודיע כי מפלגתו מצדדת חלקית בעמדת 'כחול לבן' המובילה את המהלך.

הליכוד, שנקרעה בין כחול לבן לסיעות החרדיות, ניסתה תחילה להביא את שני הצדדים לפשרה, אך סירוב גנץ ואנשיו הקפיא עד כה את המהלך, כאשר בעקבות זה מאיימת כחול לבן שלא לתמוך בהארכת הסגר.

במהלך דיוני הוועדה, מוקדם יותר, דרש יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), כי אחד התיקונים לחוק יהיה מתן 'צו התראה' של 48 שעות למוסד שמפר את הנחיות משרד הבריאות, לפני שיחויב להיסגר - זאת אחרי שהסיעות החרדיות הסכימו לדרישת נתניהו להעלות את הקנס ל-10,000 ש"ח, כפליים מהיום.

לאחר שהוועדה שבה מההפסקה, נכנס יו"ר הקואליציה מיקי זוהר (הליכוד), שאמש תקף את 'כחול לבן' על סירובם להגיע לפשרה, והודיע כי הוא ומפלגתו דווקא יסרבו לדרישת ח"כ אשר ויתמכו בסגירה מיידית של כל מוסד מפר הנחיות:

"בעניין הזה, של הקנסות", הפתיע זוהר, "אנחנו חושבים כמו 'כחול לבן'. אנחנו לא מסכימים על הרבה דברים אבל כאן אנחנו חושבים אותו דבר. צריך לחזור לנוסח המקורי. סגירה וזהו. בלי התראה של 48 שעות".

ח"כ אשר בוועדה, לפני זמן קצר (צילום: ערוץ הכנסת)

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר, השיב: "מה אני רוצה להרוויח כשהילדים שלי בבית וכל השכנים שלי בבית? 12 שעות? אין לי בעיה שגם חנויות ועסקים קטנים יהיו עם התראה של 48 שעות. תקשיבו גם לאמת".

"למרות שהסיעות החרדיות הסכימו לפשרות מרחיקות לכת בחוק הקנסות כדי לשדר מסר של אחריות, כחול לבן והאופוזיציה מתעקשים על תחרות קטנונית בתתי סעיפים וסייגים שהוכנסו לחוק בהמלצת הייעוץ המשפטי. במצב כזה אין טעם לחדש את דיון הוועדה", הודיע אשר לפני שעה קלה, והפסיק את הדיונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר