בהשתתפות המונים

מהיכל הישיבה: הלווית הגאון רבי חיים מאיר וואזנר זצוק"ל

המוני אנשים ליוו הערב את מיטתו של ראש ישיבת חכמי לובלין ואב"ד זכרון מאיר, הגאון רבי חיים מאיר וואזנר • הלוויה יצאה מהיכל הישיבה • בנו הגאון רבי יוסף בנימין, הוכתר לממלא מקומו • צפו (חדשות)

שימי שפר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בשבט תשפ"א | 07.02.21
מסע הלוויה מהיכל הישיבה (צילום: שיא לייב)

מסע הלוויתו של הגאון רבי חיים מאיר וואזנר זצוק"ל יצא לדרכו: הערב (ראשון) חלקו רבבות בני אדם כבוד אחרון לאב"ד זכרון מאיר וראש ישיבת חכמי לובלין. שנפטר הצהריים, לאחר שנדבק בנגיף.

צפו בשידור החוזר - באדיבות 'שיא לייב' >>

ה'טהרה' להגרח"מ נערכה בחולון, והלוויה החלה בשעה 21:00 מישיבתו 'חכמי לובלין' ברחוב הרב דסלר בבני ברק.

גיסו הרב הצדיק רבי אברהם יעקב איצקוביץ, רב בית המדרש 'שבט הלוי' בירושלים הספיד בכאב והכתיר את בנו הגאון רבי בנימין כממלא מקומו של אביו.

"נפלה עטרת ראשינו, אוי לנו כי חטאנו. אבד לנו אבידה קשה, צדיק בן צדיק בנו של פוסק הדור. היה בעל זכות לעצמו, עד כדי כך שלא ניתן לספר בשבחיו של אדם שהיה כולו קודש קדשים", פתח ואמר גיסו.

"היה מגדולי מרביצי התורה למעלה מ. 60 שנה, עוד בחייו של אביו זצ"ל שכיבדו מאד. הוא העמיד תלמידים לאלפים ולרבבות, מתוך הרבצת התורה.

"הוא היה אדם מלא חכמה ויראה שהסביר את הלימוד בצורה בהירה כפי שנאמר פיה פתחה בחכמה ותורת חסד על לשונו, אבי אבי רכב ישראל ופרשיו, רבים רבים של גדולי תורה העמדת מתוך תחושה של וחיי עולם נטע בתוכינו".

"לצערי בשנים האחרונות היית לא מאד בריא, ולא זכינו לשמוע כל כך מדברי חכמתך. היית מלא ביראת שמים, כל חייך עמד לנגד עינך הפסוק 'שיוותי ה' לנגדי תמיד', אדם בעל מידות טובות וענווה גדולה שלא רואים היום בשום מקום. תעלה למעלה ותהיה מליץ יושר עבור עם ישראל שזקוק לרפואה. עם ישראל שרוי בצער גדול, ואני רוצה לבקש מחילה ממך בשמי ובשם הגבאים שלך, ואנחנו נמשיך את הדרך שלך הלאה ביתר שאת וביתר עוז".

הגאון רבי יוסף בנימין וואזנר, ממלא מקום אביו הספיד בכאב: "מוריי ורבותיי: לא יאומן מדוע ואיך אנחנו עומדים כאן. אבי אבי רכב ישראל ופרשיו, אני מרגיש קשה להיפרד ממך אבא, היית בעל יראת שמיים ויראת חטא, הקפדת על כל סעיף וסעיף בשולחן ערוך".

הגאון רבי יוסף בנימין וואזנר

"היית במשך שנים רבות בעל ייסורים, אתה עולה כעת גבוה למעלה, אל תשכח אותנו אבא. אל תשכח מאף אחד, מכל יחיד ויחיד שכל כך היית קשור אליו. אבא, תן לי את הכוחות כדי להמשיך ולחזק את בני המשפחה, תמחל לנו לבני המשפחה ולכלל הקהילה שכל כך היתה קרובה לליבך. אני מבקש ממך שתפעל שהקהילה כאן והתלמידים שלך ילכו בדרכך".

בן נוסף של הגרח"מ, הגאון רבי אברהם וואזנר הספיד ואמר: "אבא לקח איתו למעלה אוצרות של מידות טובות, אוצרות של יראת שמים. הייתי איתך אבא לפני כמה ימים כשפינו אותך לבית החולים. אמרנו איתך קריאת שמע, והיית בצלילות הדעת, שרת איתנו את המילים 'אשרי מי שלא חטא', רק עליך אפשר לומר אשרי מי שלא חטא".

"אבא שלי ביקש שלא יספידו אותו, אבל אנחנו כילדים תמיד ראינו את העבודת הקודש שלו בשבתות, בחגים, במהלך היום ובשעות הלילה המאוחרות. אבא, אין בית אשר לא זקוק לרחמי שמים, בתי החולים מלאים בגברים ונשים שנאבקים על החיים שלהם, אבא תקרע שערי שמים לטובת עם ישראל. אבא תהיה מליץ יושר עבור אמא ועבור בני המשפחה, תבקש עבור הקהילה, ומחה ה' דמעה על כל פנים ונאמר אמן".

לאחר מכן צעדו המונים לכיוון בית העלמין, שם השתתף האדמו''ר מרחמיסטריווקא במעמד הקבורה, ואף כיסה את הקבר הטרי.

לאחר סתימת הגולל נשא דברי הספד בנו הגה''צ רבי שלום הלוי ואזנר, מרביץ תורה מפורסם במנצ'סטר שבאנגליה, ולאחר מכן בשעת לילה מאוחרת נאספו ובאו כלל החסידים לבית המדרש הגדול 'שבט הלוי', שם התאבלו ואף התפללו תפילת מעריב בראשות בנו וממשיך דרכו הגרי"ב וואזנר שאף עבר לפני התיבה.

לאחר התפילה נאמרו שוב דברי הספד ופרידה ע"י בנו הגאון רבי משה שמעון הלוי ואזנר מלייקווד שבארה''ב, ובנו הנוסף הגאון רבי אהרן הלוי וואזנר, מו"צ העדה החרדית בירושלים שדיבר בנושא גודל החשיבות בשלום ובאחדות.

הגרח"מ, מחשובי וזקני הרבנים בישראל, השתתף בחודש האחרון בשמחת נישואי נכדתו עם נכד האדמו"ר מטעמשוואר, וכמה ימים אחר כך התמוטט בביתו ואומת כחולה קורונה.

מאז הוא טופל במרכז הרפואי מעייני הישועה, ומצבו ידע עליות ומורדות, כאשר גדולי ישראל קוראים לציבור להתפלל לרפואתו, אך כאמור נגזרה הגזירה, ונשמתו של הגרח"מ וואזנר זצ"ל הסתלקה לשמי מרומים, והוא בן 82.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר