אלו הסיכומים

החשש החרדי מתגשם: ענייני דת יהיו לפי הארגון הדת"לי צהר

ראשי המפלגות בגוש מתנגדי נתניהו, מתואמים בפירוק המונופול של הרבנות הראשית על הכשרות והגיורים, וסיכמו על בחירת רבנים בסגנון ארגון 'צהר' כרבנים הראשיים הבאים (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הגר"ד לאו והרב סתיו. ארכיון (צילום: Flash90)

ממשלת לפיד-בנט עוד רחוקה מהשבעה, אבל בנושא שעומד בליבת החשיבות של הציבור החרדי, כבר ברור שדרכה תהיה רעה: ראשי המפלגות בגוש מתנגדי נתניהו, יאיר לפיד, נפתלי בנט ואביגדור ליברמן, סיכמו ביניהם כי קווי היסוד של הממשלה בנושאי דת ומדינה לא יהיו בדרך האורתודוקסית המקובלת, אלא עם פרצות ליברליות.

כאמור, על פי דיווח ב'חדשות 12', בנט, לפיד וליברמן סיכמו, הכי הקו המנחה של הממשלה שיקימו יהיה של ארגון רבני צהר, שעומד בראשו הרב הציוני-דתי דוד סתיו, שהתחרה על משרת הרב הראשי מול הגר"ד דוד לאו והפסיד.

כך ייראה 'מתווה ניסים' לגיורים (ארכיון. אולפן כיכר השבת)

המשמעות לכך מרחיקת לכת: מונופול הכשרות של הרבנות הראשית יפורק, מתווה הגיור שיאושר יהיה זה שגיבש שר המשפטים לשעבר משה ניסים, זה המאפשר לרבני ערים - גם ליברליים - לגייר, והרבנים הראשיים שייבחרו, בבחירות שעתידות להתקיים בימי הממשלה הקרובה, יהיה ציונים-דתיים ולא חרדים.

בתוך כך, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נפגש הערב, שוב, עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, בניסיון לתאם עמדות לקראת הקמת ממשלה שאינה בראשות נתניהו. ב'יש עתיד' תומכים בהשארת גנץ כשר הביטחון, על אף שנפתלי בנט מעוניין להציב בתפקיד את גדעון סער.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר