בעקבות העימותים האלימים

המשטרה מאיימת: "נסגור את פוניבז' - למשך חודש ימים"

לאחר ימים של עימותים בפוניבז' - המשטרה הודיעה על כוונתה לסגור את בית המדרש למשך חודש, כולל בחג השבועות; פלג ה'שונאים' הביע הסכמתו לפשרה שהוצעה • פרסום ראשון (עולם הישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
העימותים, בהיכל ישיבת פוניבז' (צילום: ללא קרדיט)

חשיפת 'כיכר השבת' - האם הקרב המתנהל מתחילת 'זמן קיץ' בין שני הפלגים בישיבת פוניבז' - מגיע לישורת האחרונה? המשטרה אמורה להכריע בנושא בשעות הקרובות (חמישי), לאחר דיון שקיימה בנושא עם מנהלי שני הפלגים, כך נודע ל'כיכר השבת'.

כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', המשטרה התחייבה שלאחר שתסתיים תקופת הקורונה, היא תשיב את ה'סטטוס-קוו' לישיבה, אך בכל השבועיים האחרונים, המשטרה בחרה שלא להתערב בנעשה מתוך הישיבה, ככל הנראה מתוך ההבנה שהצדדים יגיעו להבנות ביניהם.

כאשר המשטרה הבינה שמיום ליום, העימותים במקום מחריפים והמצב רק ימשיך וידרדר, היא זימנה אליה השבוע לשימוע את מנהלי שתי הישיבות ודרשה מהם להגיע לפשרות.

כמובן, - כפי שנחשף מהפרוטוקולים של השימוע המתפרסמים לראשונה ב'כיכר השבת' - כל צד האשים את הצד השני, כי הוא זה שאינו רוצה להגיע לפשרה, והכל כמובן באשמת הפלג השני בישיבה שמעורר מהומות.

העימותים בהיכל הישיבה (ללא קרדיט)

כך או כך, המשטרה ראתה שכל צד עומד בעיקשותו ולכן הודיעה להם, כי במידה ולא יגיעו לפשרה, המשטרה תחליט על דעת עצמה ובצו מיוחד לסגור את בית המדרש של הישיבה למשך חודש ימים - כולל בחג השבועות.

ב'פלג השונאים', אומרים בשיחה עם 'כיכר השבת', כי "לפני הקורונה, רוב ההיכל בישיבה היה שייך לנו - החזקנו ברוב המקומות, לכן הדרישה שלנו להשיב את המצב לקדמותו היא לגיטימית! מדוע שנוותר על כל המקומות שהיו שייכים לנו?

"אך מה לעשות, לנו יש אחריות ואנחנו לא מוכנים שהישיבה תסגור את ההיכל - אפילו לא לשעה אחת, ולכן הסכמנו להגיע לפשרה של חצי חצי, ועכשיו מחכים לתשובה של הצד השני, שככל הנראה לא יסכים לקבל את הצעת הפשרה הזו, כי אם בית המדרש ייסגר, הם ילכו ללמוד בבית המדרש פרלמן ואנחנו ניאלץ ללכת למקומות אחרים, כי אין מספיק מקום ב'אוהל קדושים'".

לעומת זאת, מ'פלג המחבלים' טוענים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "שוב ה'שונאים' מנצלים את הקשרים שלהם במשטרה, ועוד מנסים להשפיע עליהם לתת לנו איומים לסגור את ההיכל, זה לא רעיון שנוצר אצל המשטרה, היה מישהו שלא אכפת לו מעמל התורה של הבחורים והביא את רעיון העוועים של סגירת ההיכל, דבר שלא היה כמותו מאז הוקם בית המדרש, שפעיל למשך 24 שעות".

סיקור המהומות בפוניבז' >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר