'שומר החומות', כל העדכונים

הותר לפרסום: לוחם צה"ל נהרג הבוקר מירי נ"ט מהרצועה

במבצע משותף של צה"ל ושירות הביטחון הכללי חוסלו בכירים ב"פורום המטה הכללי" של החמאס, המקורבים למוחמד דף; בתגובה, שיגר חמאס עשרות רקטות; הותר לפרסום: לוחם צה"ל נהרג (ארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בסיון תשפ"א | 12.05.21
התקיפות בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
תקיפת משגרי הנ"ט ( (צילום: דובר צה"ל) )

מבצע 'שומר החומות' נמשך גם היום (רביעי), בעוד בשעות האחרונות ירי הרקטות מתמקד ביישובי עוטף עזה, לאחר הלילה בו נורו מאות טילים על המרכז, צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה, לפגוע במשגרי רקטות וכטב"מים, ולחסל בכירים בארגוני הטרור, וזאת בצל האבידות עם מותו של צעיר ישראלי שנפגע מירי טיל נ"ט בסמוך לגדר המערכת.

"כיכר השבת" עם כל העדכונים:

19:02: כלי טיס של צה"ל תקף כלי רכב בדרום רצועת עזה, ובו חוליית משגרי נ"ט של הג'יהאד האסלאמי.

תקיפת משגרי הנ"ט ( (צילום: דובר צה"ל) )

18:42: בכיר בארגון הטרור - החמאס מודיע כי הם מוכנים להפסקת אש עם ישראל - בתנאי שתהיה הדדית.

18:30: צה"ל מוטט רב קומות ברצועת עזה.

18:07 - אזעקות צבע אדום בעוטף עזה.

18:03 - לאחר שהממשלה אישרה את הכרזת שר הביטחון על הארכת "מצב מיוחד בעורף", הודיע שר הביטחון בני גנץ על הפעלה של משק לשעת חירום (מל"ח), וזאת במטרה לאפשר רציפות תפקודית של המשק, ושמירה על אספקת מוצרים ושירותים חיוניים לאוכלוסייה.

18:01 - פיקוד העורף הודיע כי ההגבלות שהחלו אמש יימשכו, לפי שעה, עד ליום שישי בשעה 14:00, ולפיכך, גם מחר וביום שישי לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך בכל האזורים בהם לא התקיימו לימודים היום, מהרצליה ודרומה. האזורים הם: עוטף עזה, מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש, מרכז הנגב, דרום השפלה, דן, שפלה, שרון וירקון.

17:40 - ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור הילדה שנפצעה בחולון בביה"ח וולפסון:

(צילום: חיים צח / לע"מ)

17:29 - דובר חמאס בתגובה לחיסול מח"ט עזה, באסם עיסא: "על ישראל ומנהיגיה להיות מוכנים לשלם את המחיר".

17:24 - דיווח ראשוני על ניסיון פיגוע דקירה בחסם שוטר סמוך למערת המכפלה בחברון שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". המחבל, ששלף סכין לעבר הלוחמים, נורה ונוטרל בנקודה. דובר צה"ל מסר כי הפרטים בבדיקה.

17:19 - ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע "צער עמוק" ושלח תנחומים למשפחתו ולחבריו של לוחם צה"ל, סמל-ראשון עומר טביב ז"ל. הוא שלח איחולי החלמה מהירה ושלמה ללוחם נוסף ולקצין נוסף שנפצעו בפיגוע. "נמשיך להילחם בכל העוצמה נגד המחבלים בעזה. מי שפוגע בנו - דמו בראשו".

17:11 - דובר צה"ל על המבצע לסיכול הבכירים: "נהרגו 4 גורמים מאוד בכירים, שניים בכירים ועוד 10 גורמים חשובים במערך הפיתוח של חמאס. הם היו בתשתיות שונות ומקומות שונים והצלחנו לתפוס אותם בהפתעה מוחלטת, גם בעזה וגם בחאן יונס, כשהיו תקיפות באופן מקביל במהלך מספר דקות", הוא מכם ואומר כי עד כה "היו סיכולים של 25 פעילים".

17:10 - דובר צה"ל: "נמשיך להכות בעוצמה, לא בוחלים באף אחד שמחזיק נשק. אנחנו רודפים אחריהם איפה שיהיו, גם בבתים שלהם. כשאנחנו רודפים אחריהם כמו מבוקשים, היכולת המבצעית שלהם יורדת. העיר עזה שקטה ואין בה חיים בעקבות התקיפות שלנו".

17:05 - דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, ירי הנ"ט כתגובה לסיכול הבכירים; הוא פגע בג'יפ ממוגן מסוג דוד, של הכוח שהיה במשימת להגנת היישוב 'נתיב העשרה'. לאחר האירוע, היה ירי פצמ"רים של חמאס במטרה להקשות על פינוי הפצועים, הירי לא חדר לשטח הארץ. "מדובר באירוע חמור, נמשיך להכות בעזה בעוצמה".

16:58 - הותר לפרסום: לוחם צה"ל, סמל-ראשון עומר טביב ז"ל, נהרג הבוקר מירי נ"ט במהלך פעילות מבצעית להגנת ישובי עוטף עזה. לוחם צה"ל נוסף נפצע באורח קשה וקצין צה״ל נפצע באורח בינוני.

סמל ראשון עומר טביב ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

16:45 - בהנחיית הצבא ובשיתוף עיריית שדרות, נסגר ציר נסיעה קטן בעיר, הסמוך ל"גבעת קובי", בשל חשש לירי מהרצועה. הציר שנסגר הוא ברחוב הרב יורם אברג'יל, בין צומת משעול שרה לכיכר שמואל הנביא.

16:35 - חברת 'שברון' הודיעה כי השביתה את פעילות אסדת הגז תמר, הנמצאת לחופי ישראל, בעקבת הנחיות חדשות ממשרד האנרגיה.

16:14 - שוב מטח רקטות על יישובי עוטף עזה.

16:10 - ‏ראש הממשלה נתניהו אמר בביקור פצועים ב'וולפסון' בחולון כי "אמרתי אתמול שלבני החושך האלה, לטרוריסטים של החמאס והג'יהאד האסלאמי - שדמם בראשם. לפני שעה קלה חיסלנו מפקדים בכירים במטה הכללי של החמאס כולל את מח"ט עזה וגם מפקדים אחרים. זו רק ההתחלה, אנחנו נכה בהם מכות שהם לא חלמו עליהם".

(צילום: איתי בית און, סאונד: בן פרץ / לע"מ)

15:57 - הזרוע הצבאית של החמאס: תקפנו במטח רקטות את אסדת הגז שנמצאת מול חופי אשקלון.

15:40 - הבכירים מ"פורום המטה הכללי" של חמאס שחוסלו במבצע המיוחד של צה"ל והשב"כ הם באסם עיסא - מח"ט העיר עזה; ג'מעה טחלה - ראש מערך הסייבר ומוביל פרויקט שיפור הטילים; גמאל זבדה - ראש מחלקת הפיתוח והפרויקטים במטה הייצור של חמאס; ח'אזם חטיב - ראש מחלקת המהנדסים במערך היצור של חמאס.

15:30 - שר הביטחון בני גנץ סיים דיון בנושא הגנת העורף בהשתתפות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אמיר אשל, מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין וראש רח"ל יורם לרדו, בו הוצגו בפניו אירועי פגיעת הרקטות שגבו קורבנות - שכולן התרחשו מחוץ למרחבים המוגנים. גנץ הנחה להמשיך ולהגביר את מאמצי ההסברה על חשיבות ההישמעות להנחיות מצילות החיים, בכלל הארץ.

(צילום: אלעד מלכה)

15:27 - לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקף כלי רכב ובו חוליית משגרי נ"ט של ארגון הטרור חמאס מגדוד סג'עייה.

15:23 - הזרוע הצבאית של החמאס הודיעה: שיגרנו 15 רקטות לעבר דימונה.

15:16 - אזעקות נוספות בבאר שבע, בדימונה ומרכז הנגב.

15:16 - כוחות המשטרה פועלים בערים אשקלון ואשדוד על מנת לאתר זירות בעקבות דיווחים על נפילות טילים. מהמשטרה נמסר כי "אנו קוראים לציבור להישאר במרחבים המוגנים, להימנע מהגעה לזירות השונות ולהישמע להנחיות השוטרים ופיקוד העורף".

15:15 - מטחי טילים על באר שבע, אופקים ועוטף עזה.

15:05 - מטח טילים נוסף על אשדוד, אשקלון וניר גלים.

14:57 - שוב אזעקות באשדוד ובגן יבנה; חמאס טוען כי שיגר 50 רקטות לאשדוד.

14:52 - אזעקות באשדוד, באשקלון, בגדרה ובעוטך עזה. מטחי טילים.

14:45 - דובר צה"ל מעדכן כי צה"ל ממשיך בגל התקיפות ברצועת עזה. לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה"ל תקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה, שפעלו מתוך מרחב אזרחי ושימשו לייצור של תשתיות טרור.

תקיפת אתרים לייצור אמל"ח בעזה (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל מציין כי "ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסיה האזרחית ברצועת עזה. צה"ל נוקט באמצעי זהירות ככל הניתן לצמצום פגיעה אפשרית באזרחים ובמבנים אזרחיים במהלך פעילותו הצבאית".

14:31 - על רקע הכוונה להרחיב את הפעילות ההתקפית של צה"ל, שר הביטחון, בני גנץ, פנה לממשלה בבקשה להאריך - במשאל טלפוני דחוף בין השרים, את תוקף ההכרזה על "מצב מיוחד בעורף" בשבועיים נוספים, ביישובים במרחק של 0-80 ק"מ מרצועת עזה.

משמעות הצו הינה מתן סמכויות לצה"ל ופיקוד העורף, בין היתר, להטיל מגבלות על אוכלוסייה, התכנסות, לפנות מאזורים בהתאם למידע מודיעיני וכן לסגור או להגביל פעילות חינוך. יצוין כי בסמכות שר הביטחון להכריז על מצב מיוחד למשך 48 שעות, ואת ההכרזה הזו הוא כבר מימש בתחילת המערכה.

14:25 - ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעכו כי "יש התפתחויות קשות, כולל ירי הנ"ט. אנחנו נגיב ומגיבים בעוצמה הולכת וגדלה - לא אפרט כאן".

14:23 - הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעה 17:30. הישיבה הוקדמה לאחר שנקבעה בתחילה לשעה 21:00. השרים צפויים לדון בהרחת המבצע הצבאי בעזה.

14:15 - גורם בקבינט ל'כיכר השבת': "חמאס ספג מכה קשה בחיסול הבכירים. הוא צפוי להרחיב את טווח הירי".

14:14 - שוב אזעקות ביישובי עוטף עזה.

14:12 - בצה"ל מעריכים כי בשל סיכול הבכירים המקורבים למוחמד דף, חמאס ירחיב את טווח הירי למרכז הארץ.

14:10 - בכלי התקשורת בעזה פרסמו תיעוד של ירי טיל הנ"ט לעבר הג'יפ שנע בסמוך לגדר המערכת, ממנו נהרג צעיר ישראל וחברו נפצע באורח קשה.

14:05 - תושבי באשדוד מדווחים על שמיעת פיצוצים ויירוטים.

14:02 - בדקות האחרונות אזעקות צבע אדום באשדוד, באשקלון וביישובי עוטף עזה.

14:01 - הותר לפרסום: צה"ל ושירות הביטחון הכללי ביצעו היום (רביעי) מבצע מורכב וראשון מסוגו לסיכול בו זמני של מספר מפקדים בכירים בארגון הטרור חמאס, בעיר עזה ובחאן יונס.

אותם בכירים שחוסלו מהווים חלק מרכזי מ"פורום המטה הכללי" של החמאס ונחשבים מקורבים לראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, מוחמד דף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר