"נגיב בעוצמה"

רוסיה: ארגוניו של נבלני הוגדרו "לא חוקיים"

בית המשפט במוסקווה קבע כי רשת הארגונים שתחת שליטתו של מנהיג האופוזיציה נבלני אינה חוקית. המשמעות - מתנגדי פוטין לא יוכלו להתמודד בבחירות שיתקיימו בקרוב (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נבלני (צילום: shutterstock)

לאחר דיון סוער קבע בית המשפט במוסקווה כי ארגוניו השונים של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני יוצאו אל מחוץ לחוק, לאחר שהוגדרו 'ארגונים קיצוניים'. עיקר משמעות ההחלטה היא העובדה שאויבי הקרמלין לא יוכלו לרוץ בבחירות שיתקיימו בעוד מספר חודשים.

ברשתות החברתיות של נבלני יצאה התגובה שהוא "לא אכנע" וכי הם "לא הולכים לשום מקום". עוד כתב "אנחנו נעכל זאת, נסדר דברים, נשתנה ונפתח. נסתגל. אנחנו לא נסוג מהמטרות והרעיונות שלנו. זאת המדינה שלנו ואין לנו מדינה אחרת".

אחרי דיון שהתקיים במשך 12 וחצי שעות, עורכי הדין של נבלני אמרו כי הם יערערו על ההחלטה בטענה כי הראיות לא מניחות הדעת. עוד טענו כי ההליך המשפטי נגד הארגונים של נבלני היה כמעט זהה לזה שהתנהל נגד ארגוני ימין קיצוני, ארגונים איסלאמיסטיים שהוכרזו ארגונים "קיצוניים" על ידי בתי המשפט והוצאו מחוץ לחוק.

האופוזיציה במדינה הגיבה כי זהו עוד ניסיון של פוטין להרוס את ההתנגדות למשטרו, במיוחד לאור הבחירות הקרבות בעוד מספר חודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר