בשיחה לבחורים

הרבי מסאטמר על ביקורו בישראל: "הרגשתי אימה ופחד"

האדמו"ר מסאטמר הגיע לביקור בן מספר ימים בישראל, כשחזר לארה"ב, סיפר לבחורים חוויות; "נסענו בין ההרים והרגשתי פחד גדול שקשה לי לתאר לכם, לא ראיתי את 'שם הוי"ה'", סיפר הרבי (אקטואלי)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרבי מסאטמר בביקורו בישראל (צילום: שימי אדל)

האדמו"ר מסאטמר (מהר"א) שחזר לארה"ב בתחילת השבוע לאחר ביקור שערך בישראל, נשא אמש (שני), דברים לפני בחורי החסידות בהיכל הישיבה בארה"ב, במהלכם הוא הביע את רגשותיו מהביקור.

בתחילת דבריו סיפר הרבי מעשה שהיה אצל הרבי מלובלין זיע"א שעשה דרכו לעבר עיירה מסויימת, ולאחר שהזמנתו לעיירה בוטלה, ניסה בעל העגלון להסתיר את שינוי כיוון הנסיעה, אך הרבי, שלא הכיר את הדרך פנה אליו ואמר לו שהוא מרגיש שהנסיעה השתבשה משום שלדבריו בדרך כלל הוא רואה את ה"שם הוי"ה" בנסיעה, אך כעת משום מה הוא אינו רואה.

בשלב זה סיפר האדמו"ר לבחורים כי במוצאי שבת האחרונה, לאחר סעודת מלווה מלכה המרכזית שהתקיימה בעיר טבריה, סעודה שהסתיימה לפנות בוקר, הוא הגיע לציונו של רבי מאיר בעל הנס כדי להתפלל את תפילת שחרית, ולאחר מכן עשה את דרכו לכיוון שדה התעופה.

"נסענו אחרי רכב שהראה לנו את הדרך, סיפר הרבי, ועברנו ביישובים בהם מתגוררים ערבים, או כפי שקוראים לזה 'השטחים'".

האדמו"ר מסאטמר עם הגעתו לישראל - בביקור בסביון אצל הרב נחמיה רוטנברג (צילום: שימי אדל)

"נסענו בין ההרים והרגשתי פחד גדול שקשה לי לתאר לכם, לא ראיתי את "שם הוי"ה". עברנו בסמוך ליישובים של המתנחלים וראיתי מקומות שכתוב 'פה נרצח' - המקום שבו נרצחו בעבר אנשים, והרגשתי ממש אימה ופחד"

הרבי הוסיף ואמר לבחורים. "בירכתי הבוקר את ברכת הגומל, אבל אני חושב שהסכנה שהרגשתי כשעברנו באותם מקומות, היא סכנה גדולה יותר מאשר הסכנה בעצם הטיסה. אמנם עברתי את הים, אבל הסכנה של החיות הרעות במדבר, גדולה יותר, ואני רוצה להודות להקב"ה שלא קרה לאף אחד כלום. - הגומל לחייבים טובות שגמלנו כל טוב", סיים הרבי את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר