הרשעה ראשונה

שמונה חודשי מאסר לאחד מפורעי הקפיטול

על פול הודקינס נגזרו שמונה חודשי מאסר, שהיה אחד מתומכיו של נשיא ארה"ב לשעבר שהיה מ-'פורעי הקפיטול' לפני כחצי שנה. הודקינס הודה והתחרט על מעשיו (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

אחרי שהוכרז באופן רשמי כי המנצח במירוץ לנשיאות ארה"ב הוא ג'ו ביידן הדמוקרטי ולא הנשיא טראמפ המכהן, פרצו פרעות שזכו לכינוי 'פרעות הקפיטול'. הרשויות בוושינגטון עצרו פעילים רבים שעלו על הקפיטול ובזזו את המקום.

היום (שני) לראשונה נגזר דינו של אחד מהפורעים, פול הודקינס. אחרי שהתחרט על מעשיו, נגזרו עליו שמונה חודשי מאסר, ושנתיים נוספות מאסר על תנאי.

ההרשעה כנגד הודקינס הגיעה במסגרת כתב אישום, ובבית המשפט אמר כי הוא מתחרט על מעשיו "הנשיא החוקי של ארה"ב הוא ג'ו ביידן. אני מתחרט על מה שעשיתי" אמר.

כזכור, לפני כחצי שנה, אחרי שהוכרז הפסדו של הנשיא לשעבר טראמפ, עלו אלפי מתומכיו על גבעת הקפיטול, וביצעו בזיזה במקום.

ביידן אמר לאחר הפרעות כי "הדמוקרטיה האמריקנית במתקפה חסרת תקדים, אני קורא לדונלד טראמפ לעלות לשידור עכשיו בערוצי הטלוויזיה, כדי למלא אחר השבועה שלו להגן על החוקה ולדרוש לשים סוף למצור. זוהי לא מחאה, זוהי התקוממות, כל העולם צופה בנו".

"זה לא משהו שראינו כמותו בתקופתנו. זו מתקפה על מבצר החירות, על הקפיטול. זו מתקפה על נציגי העם ומשטרת הקפיטול, מי שנשבעו להגן על העם. המראות הדרמטיים בקפיטול לא משקפים את אמריקה, הם לא מייצגים את מי שאנחנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר