נתונים מפתיעים

מתי בעל מחלות רקע מוגן יותר מאדם בריא?

מחוסנים בעלי מחלות רקע מוגנים יותר מפני תחלואה קשה בקורונה, מאשר לא מחוסנים שאין להם כל גורם סיכון ומחלות רקע. כך עולה מבדיקה מפתיעה של משרד הבריאות (קורונה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
חרדי מתחסן נגד קורונה (צילום: Flash90)

משרד הבריאות ערך בדיקה השוואתית של נתוני המאומתים לנגיף הקורונה מחודש ינואר 2021 ועד יולי 2021, בדגש על תחלואה קשה. מהנתונים עולה כי מחוסנים בעלי מחלות רקע מוגנים יותר מפני תחלואה קשה, בהשוואה ללא מחוסנים ללא כל גורם סיכון ומחלות רקע באותה שכבת גיל.

הנתונים נבדקו בריבוד לפי גיל, בקרב שכבות גיל שונות מגיל 40 ומעלה, ובפילוח לפי תחלואת רקע מדווחת (כפי שדווחה בחקירות האפידמיולוגיות), ולפי הסטטוס החיסוני טרם ההדבקה.

להלן תקציר נתונים:

בקרב גיל 40-49:
• 2,605 מאומתים מחוסנים ללא מחלות רקע, 7 הגיעו לתחלואה קשה 0.3%.
• 31,568 מאומתים לא מחוסנים ללא מחלות רקע , 544 הגיעו לתחלואה קשה 1.7%.

• 389 מאומתים מחוסנים עם מחלות רקע, 5 הגיעו לתחלואה קשה 1.3%.
• 3,916 מאומתים לא מחוסנים עם מחלות רקע, 155 הגיעו לתחלואה קשה 4%.

הנתונים שפרסמו במשרד הבריאות

בקרב גיל 70-79:
• 725 מאומתים מחוסנים ללא מחלות רקע, 41 הגיעו לתחלואה קשה 5.7%.
• 3,053 מאומתים לא מחוסנים ללא מחלות רקע, 522 הגיעו לתחלואה קשה 17.1%.


• 727 מאומתים מחוסנים עם מחלות רקע, 80 הגיעו לתחלואה קשה 11.0%.
• 2,551 מאומתים לא מחוסנים עם מחלות רקע, 526 הגיעו לתחלואה קשה 20.6%.

כזכור, ביום חמישי האחרון יצא ראש הממשלה נפתלי בנט בנאום נגד "סרבני החיסונים", אותם האשים כי הם מסכנים את הציבור כולו, אך למרות זאת מהנתונים עולה כי לא חש שינוי במספר המתחסנים מאז נאומו. לפי הנתונים שפרסמה ענבר טויזר ב-N12, רק אלפיים ישראלים התחסנו במנה הראשונה בסוף השבוע - אחרי נאום בנט, בדומה לסוף השבוע שעבר - לפני נאום בנט.

נאומו, עורר סערה בשל החשש לכפיית חיסונים, אך הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה הוא המשיך בקו החדש נגד מתנגדי החיסונים.

"נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התייחס לאחרונה לתופעת אי ההתחסנות", אמר בנט, "ואני מצטט: 'מיליוני אמריקאים עדיין לא מחוסנים ולא בטוחים, ובגלל זה הקהילות שלהם בסכנה, החברים שלהם בסכנה, והאנשים היקרים להם מכל בסכנה. דבריי לציבור ביום חמישי עוררו הדים, אך צריך לומר את האמת: למעלה ממיליון אזרחים שיכולים להתחסן - עוד לא התחסנו. ובכך, הם מעמידים את בריאותם ואת פרנסתם של כלל אזרחי ישראל בסכנה", האשים בנט.

הנאום של בנט, ביום חמישי (צילום: רועי אברהם, לע"מ)

בנט המשיך ואמר כי "העובדות המדעיות הן ברורות: מי שמתחסן חולה פחות. מי שמתחסן מדביק פחות. אי התחסנות מסכנת אתכם ומסכנת את האהובים שלכם, במיוחד המבוגרים. לכן, אני קורא לכולם, במיוחד לצעירות ולצעירים, לתלמידות ולתלמידים לקראת שנת הלימודים – צאו עכשיו להתחסן".

באשר להפגנות הסוערות מחוץ לביתו של מתנגדי החסיונים, אמר בנט: "ראיתי את ההפגנות מחוץ לביתי ביום שישי. זה לגיטימי כמובן, אבל ההפגנות לא ינצחו את הדלתא, ההתחסנות כן תנצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר