פרס לטרור?

בג"ץ ביטל החלטה שלא לתת פרס ישראל לתומך BDS, פרופ' גולדרייך

אחרי ששר החינוך יואב גלנט החליט שלא לתת את פרס ישראל לפרופ' גולדרייך בשל תמיכתו בעצומה הקוראת לחרם - בג"ץ העביר לשרת החינוך לבחון מחדש את השלילה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: דנה רון, ויקפדיה)

אחרי שלפני מספר חודשים יואב גלנט, ששימש כשר החינוך, החליט לבטל את הענקת פרס ישראל בתחום מדעי המחשב וחקר המתמטיקה לפרופסור עודד גולדרייך בשל חתימתו על עצומה הקוראת לחרם על ישראל, בג"ץ החליט פה אחד כי ההחלטה תיבחן מחדש על ידי מחליפתו של גלנט, השרה שאשא-ביטון.

עם זאת, השופט עמית טען כי יש לדחות לחלוטין את החלטתו של גלנט ולהורות על מתן הפרס לגולדרייך, מבלי להשאיר את ההחלטה לשרת החינוך.

ח"כ משה ארבל מוחה על "הדרת מזרחיים" מטקס פרס ישראל, ארכיון (ערוץ כנסת)

כזכור, לפני כחצי שנה החליטה ועדת השופטים הייעדית להעניק פרס ישראל לחקר המתמטיקה ומדעי המחשב לפרופסור עודד גולדרייך בזכות "מחקרים פורצי דרך" בתחומו.

מספר ימים לפני הענקת הפרס, החליט שר החינוך יואב גלנט לבטל את הענקת הפרס, זאת בשל תמיכתו בעצומה הקוראת לחרם על ישראל.

ח"כ בן גביר אמר בתגובה להוראת בג"ץ: "בג"ץ שוב נותן סעד למי שקורא לחרם על מדינת ישראל. פרס ישראל לא מעניקים למי שלא נאמן למדינת ישראל ומי שמחרים יוחרם. העם בישראל רוצה שופטים בעלי אג'נדה ציונית יהודית שאוהבים את המדינה, לכן צריכים לקדם רפורמה במערכת המשפט".

ח"כ בן גביר הוסיף: "הגיע הזמן שנדע להוקיע אנשים שמצטרפים לתנועת B.D.S ומחרימים מוסדות במדינת ישראל. אני קורא לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון, לא להיכנע ללחצים ולא להעניק לעוכר ישראל הזה את הפרס".

ח" לשעבר משה פייגלין אמר: "כשקרא פרופ' גולדרייך להחרמה של מדינת ישראל, הוא הניח מן הסתם שבפעולה זו הוא מציל את ישראל מעצמה. פרופ' גולדרייך בטוח שהוא אזרח נאמן. ואולם את אותה טענה בדיוק יכול היה לטעון גם מרגל האטום מרדכי ואנונו - גם ואנונו חשב מן הסתם שהוא מציל את ישראל מעצמה. חבירה אל מדינות וארגונים עויינים בקריאה להחרים את ישראל היא חציית קו אדום שמעידה כי מוקד ההזדהות של הפועל כך, כבר אינו עמו ומדינתו. מי שפועל כך הוציא עצמו מן הכלל, בדיוק כמו הבן הרשע שבהגדה".

עוד הוסיף פייגלין כי "בעוד פסיקה שערורייתית שלו מראה בג"צ, כי בדיוק כמו פרופ' גולדרייך, גם הוא מוציא עצמו מן הכלל ומוכיח עד כמה מנותק הוא מהמדינה ומהעם שאותם הוא אמור לשרת. שוב מתברר עד כמה חיונית החלפת השיטה לבחירת שופטים באופן כזה ששופטי בג"צ יבחרו על ידי הציבור ויעמדו לשימוע - כמקובל כמעט בכל שיטת משפט אחרת בעולם החופשי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר