יוצאים לאור • צפו

הרב מאיר אזרזר משתף בנס: "הרופאים היו נחרצים: יש לה 45 יום לחיות"

רב הקהילה בהונג קונג משתף את נס חנוכה האישי שלו, עם תלמידו לשעבר שגילו במשפחתו את המחלה הנוראה ובזכות הבטחת תלמידי ישיבת פוניבז' והתפילה על קבר בעל התוספות יום טוב, היא חייה עד היום • צפו (חגים)

משה מנס | כיכר השבת |
הרב מאיר אזרזר (צילום: כיכר השבת מפיק: איציק אוחנה)

פרויקט מיוחד לחנוכה על האנשים, הדמויות והחפצים שיצאו מחושך לאור; מי שהיה רב הקהילה היהודית בהונג קונג, הרב מאיר אזרזר משתף על המעשה הנורא בקברו של התוספות יום טוב.

"הייתי בארצות הברית", מספר הרב אזרזר בראיון מביתו שבאלעד, "הלכתי להיפגש עם איש העסקים אהרן וולפסון, שתומך בנושא קירוב הרחוקים. פתאום הסלולרי שלי מצלצל שוב ושוב, על הקו אדם שהחזרתי בתשובה לפני שנים רבות בהונג-קונג".

"אותו אדם מתגורר היום בארץ. ניתקתי את השיחה והוא מתקשר שוב. אני מנתק והוא מתקשר. עד שלבסוף עניתי לו ואמרתי: "גלעד, אני חייב להיכנס פה לפגישה דחופה, אני אחזור אליך עוד רבע- חצי שעה". בתגובה הוא פורץ בבכי. מה קורה שאלתי. והוא מתייפח ואומר לי: "הרב חיתן אותי לפני שנתיים. יש לי תינוקת קטנה ועכשיו גילו אצל אשתי את המחלה הנוראה בעצמות. הרופאים אמרו לי בנחרצות שאין מה לעשות יש לה עוד 45 יום בדיוק. מה אני עושה?" נדהמתי", מספר הרב אזרזר ומוסיף: אמרתי לו: "תקשיב גלעד, דבר ראשון אתה נכנס מחר לבתי הכנסת, דופק על הבימה ואומר: "אם אתם לא רוצים שהתינוקת שלי תהיה יתומה, אני מתחנן מכל אחד ואחד ממכם שלא לדבר בשעת התפילה". דבר שני, מחר בערב אני מגיע לארץ, בוא נחשוב מה לעשות".

"כשהגעתי לארץ נפגשנו באלעד ואמרתי לו: "אם היו אומרים לך שיש איזה רופא מומחה, או שלרב פירר יש איזה רעיון, בסדר. אתה חושב שאתה יכול לסמוך על בני אדם. אבל כעת הרופאים הודיעו לך בנחרצות שאין שום רופא או אדם בעולם שיכול להושיע את אשתך, אבל עכשיו אנחנו יודעים שרק בורא עולם יכול!".

"אמרתי לו", מספר הרב אזרזר, "שיכין 5,000 שטרות קבלה עם התחייבות שלא לדבר בשעת התפילה, במשך ארבעים יום ולהחתים אנשים. וכך היה, הוא נכנס לראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, שאמר לו: "כנס מיד לפוניבז' ותחתים את כל הבחורים על ה"קבלה" המצוינת הזאת. הם חתמו".

הרב אזרזר ממשיך לספר: "הייתי אמור לטוס לסין אבל הודיעו לי שיש הפגנות ושאי אפשר. חצי שעה לאחר מכן מתקשר אלי הרב ולס אומר לי בוא אתנו למסע בפולין. שם ליד קברו של בעל התוספות יום טוב בקראקוב ביקשו ממני לדבר, פתאום נופל לי האסימון. צעקתי וביקשתי: "אתה, רבינו הקדוש, הבטחת ב"מי שבירך" שחיברת למי שלא מדבר בשעת התפילה, שיזכה לבנים ובני בנים. והנה בעלה של רבקה אסתר בת נעמי החתים 5000 יהודים שלא לדבר בשעת התפילה. היום לפני שנתיים בדיוק, בחג החנוכה, האישה קיבלה את הבשורה שהגידול נעלם!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר