קרב גרסאות

הסערה וקרב הגרסאות: חרדיות פונו מאירוע חג בזרנוק מים

"אם היו יוצאות משם אלונקות, היה הרבה יותר גרוע", הסביר ראש העיר את האירוע אמש, שבו נראה מנהל מתנ"ס באלעד מפנה נשים חרדיות באמצעות זרנוק מים • מה באמת קרה שם? הגרסאות (TV)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
הזרנוק על הנשים החרדיות (צילום: לפי סעיף 27א)

תיעוד וידאו שפורסם אמש ברשתות החברתיות מעורר סערה במגזר החרדי. בסרטון נראה לכאורה אחד ממארגני מופע חנוכה, שאוגן במתנ"ס העירוני באלעד, מפזר נשים רבות שהתקהלו בכניסה באמצעות זרנוק מים.

"ביזיון", "לפטר מיד", וקריאות דומות נשמעו בתוך זמן קצר, אולם בצדם היו שטענו כי מי שהתיז המים דווקא "גילה תושייה" לאחר שהתברר כי במקום נוצר עומס רב שעלול היה לגרום לסכנת הנפשות.

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש התייחס הבוקר (שני), בראיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בתאגיד השידור הציבורי, לאירוע המדובר. "התמונה נראית לא טוב", אמר פרוש, "אבל הייתה יכולה להיראות הרבה יותר גרוע אם היו יוצאות משם אלונקות. האולם התמלא והתחיל דוחק של מאות נשים".

ראש העיר הוסיף: "מנהל המתנ"ס התחנן לפנות, הוא הבין שהולך להיות מגה אירוע ועשה מה שעשה. זה נראה לא טוב. כנראה שזו הייתה תושייה של רגע, לא הייתה דרך אחרת לנהוג. הוא כנראה איבד עשתונות. אדם משכמו ומעלה. נפיק לקחים".

כבר אתמול, בשעת לילה מאוחרת, התייחסה העירייה לאירוע. "עיריית אלעד", נטען, "סבסדה והביאה מבחר אירועים לחנוכה במחיר מוזל לתושבי העיר. האירועים משכו לעיר גם קהל רב שגר בערי הסביבה, הרבה מעבר לצפוי.

"הייתה שם סיטואציה של סכנת נפשות. ילדות קטנות נמחצו כאשר כ-1500 עד אלפיים נשים מוחצות אותן ולא נשמעות לקריאות לזוז אחורה. בתור אחראי במקום, כאשר ילדות קטנות לידו צעקו שהן נמחצות והקהל לא נשמע לסדרנים והלך אחורה הוא קיבל החלטה שבמבחן התוצאה הצליחה להזיז את הקהל אחורה ולשחרר לחץ".

בעירייה הוסיפו: "עם זאת, ברור שהצורה בה התבצעה הפעולה אינה בטיחותית, והנושא ייבדק לעומק ויטופל. ברוך השם שזה הסתיים בלי פצועות חלילה. כבר הערב נערך תחקיר והוסקו מסקנות לגבי המשך אירועי חנוכה השבוע וימכרו כרטיסים במתנ"ס במכירה מוקדמת".

  • סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר