"מנסים להשתלט" | חשיפה

סגירת קבר הרשב"י; משרד הדתות מאיים: "ננהל את הציון"

על פי הודעת הנהלת קבר הרשב"י, מחר צפוי המתחם להיסגר • 'כיכר' חושף: במשרד הדתות הבהירו שהמתחם לא ייסגר ויועבר לניהול המדינה • גורמים חרדים מתריעים: 'שוב כהנא שולח טלפיים' (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מתחם הרשב"י לא ייסגר (צילום: שאטרסטוק)

בתחילת השבוע דווח, כי החל מיום חמישי הקרוב, בכוונת הנהלת קבר הרשב"י לסגור את המתחם לכניסת מבקרים. זאת לאחר שלא נמצאה חברת ביטוח המוכנה לאבטח אותה, היום (רביעי) משרד הדתות שלח מכתב לחברי וועדת החמישה, בו נכתב, כי במידה ובכוונתם לסגור את האתר, המדינה תכנס לנהל את האתר.

חברת הביטוח השונות מסרבות לאבטח את המתחם במירון, לאחר האסון הגדול שאירע בל"ג בעומר האחרון, בו קיפדו את חייהם 45 קורבנות לאחר הדלקתו של האדמו"ר מתולדות אהרן, מחשש לנפגעים נוספים.

מאז פועל מתחם הקבר ללא ביטוח, ואלפי המבקרים במקום מדי יום - לא מבוטחים, כך שאם חלילה ייגרם לאי מי מהם נזק כלשהו, הוא לא יקבל פיצוי כספי.

ב-ynet נחשף מכתב של אלי פריינד, מנהל קבר הרשב"י לשר לשירותי דת מתן כהנא בו כתב, בין היתר כי "ועדת החמישה עשתה ועושה מאמצים רבים כדי למצוא פתרון למצב הבעייתי שנוצר, והוסיף כי "בעקבות המצב, הנני להודיעך כי אם לא יימצא פתרון בצורת כתב שיפוי ו/או פוליסת ביטוח לוועדת החמישה, תיאלץ הוועדה להודיע על סגירת ציון קבר הרשב"י החל מיום רביעי י"א טבת תשפ"ב (15/12/21) בשעה 24:00".

כעת נחשף לראשונה ב'כיכר השבת', המכתב שכתב מנכ"ל משרד הדתות שמעון מעתוק לאלי פריינד: "מכתבך שבסימוכין הועבר לטיפולי ולהלן התייחסותי", נכתב בפתח המכתב

"אתר קבר הרשב"י הוכר כמקום קדוש כמשמעו בתקנות השמירה על המקומות הקדושים לים תשמ"א – 1981 (אשר הותקנו מכוח חוק השמירה על המקומות הקדושים התשכ"ז – 1967) וככזה הוא מהווה אתר אותו פוקדים מאמינים רבים ומכאן החשיבות הקריטית והרבה להותרתו פתוח לציבור. בכפוף לכל דרך ובהתאם לסעיף 1 לחוק השמירה על המקומות הקדושים, תשכ"ז-1967".

"בחינה ראשונית של הסוגייה שהעליתם מעלה שאלות משפטיות ביחס לסמכות וועדת החמישה לסגור לחלוטין את אתר קבר הרשב"י, בפרט במציאות בה לא נשקלו חלופות נוספות לרבות האפשרות להעברת ניהול האתר לידי המדינה. עוד נציין כי לפי הוראות התכנית החלה על האתר השימושים המותרים במבנים הם שימושים ציבוריים, וככאלו הם צריכים להיות פתוחים לכלל הציבור"

"בהתאם לאמור", הוסיף המנכ"ל וקבע: "ככל שאתם עומדים על הודעתכם כי בכוונתכם לסגור את האתר, נבקש כי חברי וועדת החמישה יודיע לנו על כך באופן מיידי על מנת שתיבחנה מלוא המשמעויות האופרטיביות הנובעות מהודעתכם זו".

בשלב זה של המכתב מבהיר המנכ"ל כי המדינה תכנס לניהול האתר: "יודגש כי לאחר היוועצות שנערכה בענין זה, המדינה מוכנה להיכנס לניהול אתר הרשב"י במלואו באופן מיידי ככל שיידרש, וזאת על מנת שהאתר לא ייסגר והכל בכפוף לכל דין".

גורמים חרדים שמשוחחים עם 'כיכר השבת' מתריעים, "שוב מתן כהנא מנסה להשתלט על כל דבר קדוש במידה וזה יקרה, זו תהיה בכייה לדורות, אי אפשר לדעת מה הן התוכניות של כהנא ושל משרד הדתות, אחרי שהם שלחו טלפיים לכל דבר קדוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר