אלפי תרנגולות נדבקו?

בעקבות השפעת בצפון: צפי למחסור בביצים

בשל השמדת לולים במושב מרגליות, לאחר שהתגלה בהם שפעת העופות החדשה. בשבוע הקרוב צפוי מחסור בעופות ובביצים • במשרד החקלאות נערכים לייבוא מחו"ל (אקטואליה)

תרנגולות מטילות. ארכיון (צילום: Nati Shohat/FLASH90)

צפי למחסור בביצים? השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, הודיעו כי שפעת העופות מזן H5N1 התגלתה במושב מרגליות בצפון.

בעקבות הגילוי, במשרד החקלאות הודיעו כי הם עוצרים באופן מיידי את שיווק הביצים וכן בודדו את הלולים, שם נמצאות 320 אלף תרנגולות מטילות.

השיווק נעצר - גם מהלול וגם מתחנת המיון שקלטה ביצים מהמתחם, ובמשרד החקלאות, החלו בפעולות הכנה לטיפול במוקד ההתפרצות. השירותים הווטרינרים מבצעים ניטור אקטיבי בכל חוות הלולים שבאזור.

כ-14 מיליון ביצים בחודש משווקים מהלולים שנסגרו (מתוך כ-200 מיליון ביצים שנצרכות בחודש בישראל). לולים אלו מצטרפים ללולי המטילות שנמצאו נגועים בשפעת עופות בתחילת השבוע. על מנת למנוע מחסור בשוק, משרד החקלאות נערך לפתיחת יבוא של כ-100 מיליון ביצים ללא מכס כבר בתחילת השבוע.

כמו כן, הופעל נוהל חירום בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות נוכח גל שפעת העופות שמתרחב בצפון הארץ. במשרד החקלאות מודאגים מהאפשרות להדבקת בני אדם מלולים נגועים הצמודים לבתי תושבים.

שר החקלאות, עודד פורר אמר על השפעת שהתגלתה: "עם קבלת ההודעה על מוקד נוסף של שפעת עופות בלולי מטילות במושב מרגליות, הנחיתי את הצוות המקצועי להיערך לפתיחת יבוא ביצים ללא מכס באופן מידי, כך שתושבי ישראל ימשיכו לצרוך את הביצים ללא מחסור. כמו כן, הנחיתי את השירותים הווטרינריים לנקוט בכל אמצעי שבידם כדי שהאירוע לא יגלוש ממרגליות ליישובים הסמוכים".

יצוין, כי כבר ביום רביעי, נמסרה הודעה מרשות הטבע והגנים, ששפעת העופות ממשיכה להתרחב בעמק החולה. על פי הידוע מדובר על אלפי עופות שמתו או נפגעו עד כה ולאירוע הפגיעה הקשה ביותר בחיות בר מזה שנים.

רשות הטבע והגנים עדכנה כי שמורת הטבע החולה תסגר למבקרים החל מיום חמישי ועד ליום שלישי ה-28 בדצמבר בשל ריבוי מקרים של שפעת העופות מזן H5N1 , שזוהה בעופות באזור עמק החולה ועלול לגרום גם לתחלואה בקרב בני אדם.

ההחלטה על כך התקבלה בהמשך להערכת מצב שהתקיימה עם נציגי משרד הבריאות ומשרד החקלאות ובמטרה למנוע סיכון מיותר למבקרים באתר.

על פי הערכות מדובר באלפי עופות בר שנפגעו ומתו מהמחלה עד כה ועל פי היידוע מדובר במקרה הפגיעה הקשה ביותר בחיות בר מזה שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר