הסדקים הקואליציוניים

חוק הגיור נדחה בשבועיים: מחלוקות פנימיות בתוך הקואליציה

חוק הגיור של יוליה מלינובסקי, שמאפשר לכל ראש ישיבת הסדר לגייר, הוביל שני ח"כים בימינה להודיע שיתנגדו לחוק, בנוסף לחברי רע"מ שלא רוצים לעסוק בנושא (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יוליה מלינובסקי (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

השר לשירותי דת מתן כהנא וחברת הכנסת יוליה מלינובסקי הגיעו היום (רביעי) לסיכומים באשר להתנהלות סביב חוק הגיור, שמנסה ממשלת בנט-לפיד לשנות את הסטטוס-קוו בעניין ההלכתי הרגיש.

ע"פ הסיכום בין השניים, שהגיע לאחר מהלומות ומחלוקות פנימיות בקואליציה, החוק של מלינובסקי יעלה כבר היום לדיון במליאה, אך לא תהיה עליו הצבעה כיום אלא עוד שבועיים. עד אז כהנא יצטרך להגיש את הצעת החוק שלו בנושא, שתזכה לתמיכת הממשלה, אחרת תעלה ההצבעה על החוק שהגישה הח"כית מישראל ביתנו.

יש לציין כי עבור הסיעות החרדיות גם החוק שמגיש כהנא "מסוכן ליהדות", כדבריהם, אך הוא פחות קיצוני מזה של מלינובסקי. בעוד אצל יו"ר הוועדה לשירותי דת יהודיים כל ראש ישיבת הסדר יוכל לגייר, גם אם הוא לא הוסמך לרבנות, בהצעת השר לשירותי דת מימינה רק רבני ערים יוכלו לגייר -ולרב הראשי תהיה הסמכות לבטל במקרים מסוימים.

הרקע לכך מגיע משני צדדים בקואליציה: חלק בימינה - ורע"מ. בימינה שני חברי כנסת הודיעו שיתנגדו אם החוק של מלינובסקי יעלה להצבעה, ניר אורבך ויום טוב כלפון, וברע"מ השתכנעו מלחץ חברי יהדות התורה, בעיקר ח"כ יעקב אשר, שלא להתעסק בסוגייה הדתית, "כפי שהחרדים לא מתערבים בדת המוסלמית".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיב על הדחייה: "מקווה שזממם לא יעלה בידם. בניסיון של ממשלת הערב-רב לפרק את היהדות לא יהיה להם רוב בכנסת כמו שלא היה להם היום, ואני מקווה שרוב חברי הכנסת יצביעו נגד גם בשבועות הבאים".

ח"כ אורי מקלב על דחיית חוק הגיור: "הכל אחיזת עיניים וזריית חול בעיני הציבור, אין כאן לא עמידה על העקרונות ולא שמירת העם היהודי - הם מוכרים את היהדות ומחזיקים בקרנות המזבח תוך חיללו. מדובר בהצעת חוק מסוכנת ההורסת את העם היהודי, ההבדל בין הצעת כהנא לזו של ח"כ מלינובסקי שווה ההבדל בין נבלה לטריפה. הצעה זו מסוכנת, מלאה פשרות שתהרוס את כל הגיור והייחוס בעם ישראל בין אם הייתה מגיעה היום או תגיע בעוד שבועיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר