מתיחות רוסיה-אוקראינה

מאות חיילי צבא ארה"ב הגיעו לאירופה למרות הזעם הרוסי

בצל המתיחות בין רוסיה לאוקראינה, מאות חיילי צבא ארצות הברית הגיעו השבת לאיזור מזרח אירופה. החיילים, כח ראשוני מתוך אלפים שהורה הנשיא ביידן לשלוח, הגיעו יחד עם ציוד צבאי רב (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: צבא ארה"ב)

בדרך למלחמה? בצל המתיחות הכבדה בגבול רוסיה-אוקראינה, כ-300 חיילי צבא ארה"ב נחתו לראשונה באיזור מזרח אירופה, לקראת פלישה אפשרית של רוסיה לאוקראינה.

החיילים, כח ראשוני מתוך אלפי חיילים אותם צפויה לשלוח בהמשך ארה"ב, הגיעו לאיזור פולין יחד עם ציוד צבאי ממתקדם ורב.

ההחלטה לשלוח את החיילים נפלה על ידי הנשיא ביידן ביום רביעי האחרון, ובצל זעם רב מצד רוסיה על החלטת ארה"ב, שם האשימו בשבוע שעבר כי ההחלטה האמריקאית "תגביר את המתח הצבאי ותקטין את מרחב ההכרעות הפוליטיות". עוד אמר כי "הדבר גורם לרשויות האוקראיניות להתחמק ללא עונש".

לצד זאת, בנאט"ו אומרים כי פוטין מגדיל את כוחות הצבא שלו בסמוך לגבול, במיוחד באיזור בלארוס, ובימים האחרונים הציב באיזור הגבול עשרות אלפי חיילים, נוספים על מאה אלף הלוחמים שכבר נמצאים באיזור הגבול בשבועות האחרונים.

בבית הלבן מסרו בתדרוך לעיתונאים כי המטרה באה בכדי "להראות כי בכל מהלך נגד ברית נאט"ו יביא אותנו לפעול בכדי להגן על בני בריתנו". עוד נאמר בתדרוך כי שליחת הכוחות באה גם כדי "לשלוח מסר לבני בריתנו ולנשיא רוסיה מר פוטין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר